ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعة علمی و اجتماعی کشور: پژوهشی دربارة دورة کارشناسی رشتة مدیریت دولتی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور
(ندگان)پدیدآور
شریفزاده, فتاحنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رشد و توسعۀ جامعه مرهون بررسی، برنامهریزی مسائل، و مشکلات موجود و ارائۀ راهکارهای موجود بهمنظور پاسخگویی به نیازهای جامعه است. بدیهی است سازمانها و مؤسسات اجتماعی در زمینههای گوناگونی به فعالیت مشغولاند؛ مانند آموزش و پژوهش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، محیط زیست. با توجه به تنوع، تعدد، و کلانبودن مسائل جامعه، مسئولان سازمانها و قانونگذاران، پاسخگویی به دغدغههای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را، در قالب خطمشیها و برنامههای پنجسالۀ فراگیر، تنظیم و تدوین کردهاند. بعد از اجرای هر برنامه، ضروری است برای بررسی عملکرد اجرایی گذشته و متغیرهای مرتبط با توجه به برنامههای اجراشده و درک وضعیت و ابعاد مشکلات و چشماندازهای بلندمدت اثربخشی خطمشی اجراشده ارزیابیهای جامعی صورت گیرد که دستاندرکاران با توانمندی بیشتری بتوانند نارساییهای محتمل را برطرف کنند و خلأ بین وضعیت مورد بررسی و اهداف پیشبینیشده را پر کنند و آنها را بهتحقق برسانند. در این پژوهش، که دربارۀ دورة کارشناسی رشتة تحصیلی مدیریت دولتی است، در ابتدا مسائل آموزش عالی و جایگاه آن در پیشبرد علم و حل مشکلات جامعه بحث و بررسی میشود. در ادامه، اثربخشی سازمانی ارزیابی برنامة آموزش و نقش آن در بهبود عملکرد آموزشی و کیفیت آن تحلیل خواهد شد
کلید واژگان
بازشناسی نظام آموزش عالیرشتة مدیریت دولتی
«نظام آموزش عالی و توسعۀ علمی»
و اثربخشی آموزش عالی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-05-221390-03-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
دانشیار رشتة مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائیشاپا
2383-04682383-0476
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388)
ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)تأمین و ارائهء خدمات مشاورهای و توانبخشی مورد نیاز برای دانشآموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛ اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیتها و وجود برخی نگرشهای نامناسب در مورد فراگیرسازی آموزش و پرورش برای کودکان و ...
-
تأثیر مؤلفههای پدیدهی جهانیشدن بر برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی
سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دورهی راهنمایی بر مبنای مؤلفههای پدیده جهانیشدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...
-
ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380)
ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)در فایل منابع موجود می باشد




