مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی رابطة بین میزان اعتماد در محیط مدرسه و میزان همکاری دبیران در مدارس متوسطه
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2010-05-22)هدف از این پژوهش، بررسی رابطة بین میزان اعتماد در محیط مدرسه و میزان همکاری دبیران در مدارس متوسطة شهر ساری در سال تحصیلی 86-1385 است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری این تحقیق متشکل از ...
-
تغییرپذیری جامعه
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2010-05-22)همسو نبودن عوامل فعال در جامعه، همواره تغییراتی پدید میآورد که بیش از هر چیز ناشی از تباین عملکرد این عوامل است. هر جامعه تحت تأثیر کنش متقابل میان عوامل حفظ وضع موجود و عوامل جدید، تغییراتی متناسب با ظرفیت خود پیدا ...
-
سازهانگاری معرفتی و برساخت گرایی اجتماعی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2010-05-22)«سازه انگاری معرفتی» و «برساختگرایی اجتماعی» در زبان انگلیسی اگرچه از نظر لغوی به هم نزدیکاند؛ اما هر کدام مکتبی جداگانه محسوب میشوند که اولی نظریهای تأثیرگذار در معرفتشناسی و دیگری نظریهای جامعهشناسانه در مورد ...
-
فرهنگ بهرهوری کار: مطالعة عوامل مؤثر بر رضایت شغلی فارغالتحصیلان رشتههای علوم اقتصادی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2010-05-22)بهرهوری و رضایت شغلی از عوامل مهمی هستند که باید در توسعة جامعة صنعتی مورد توجه دقیق قرار گیرند. زیرا، مطالعه و بررسی تاریخچة توسعه و تحولِ جوامع صنعتی نشان میدهد که نیروی انسانی ماهر و تعلیم یافته در تبدیلِ جوامع سنتی ...
-
پژوهشی اسطورهشناسانه در بنمایههای جامعة مدرن غربی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2010-05-22)انسان¬گرایان (Humanists) اروپایی در دورة رنسانس با رویگردانی از حاکمیت استبدادی ارباب کلیسا در قرون وسطا به مطالعه و بازخوانی آموزههای یونان باستان همت گماشتند و در یک فرایند تجدید حیات و نوزایی، عصر طلایی اسطورههای ...



