دوره 15, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی و تحلیل شیوهی عنوانگذاری در مجموعهی داستانی «دوازده قصه از زندگانی چهاردهمعصوم (ع)» اثر مسلم ناصری
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بررسی و تحلیل شیوهی عنوانگذاری در مجموعهی داستانی «دوازده قصه از زندگانی چهاردهمعصوم (ع)» اثر مسلم ناصری چکیدهعنوان، نشانی از هویت متن بههمراه دارد و جزئی از ساختمان معنایی متن به شمار میرود. تکنیک نامگزینی برای ...
-
جلوههای مسئولیتپذیری و استقلال در قصهی کُردی «هَپلیهَپاو» از منظر نظریهی وابستگی و تحول روانی دونالد وینیکات
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)جلوههای مسئولیتپذیری و استقلال در قصهی کُردی «هَپلیهَپاو» از منظر نظریهی وابستگی و تحول روانی دونالد وینیکات چکیدهقصههای کودکانهی عامه یکی از منابع ارزشمند برای تحلیلهای بینارشتهای، بهویژه خوانشهای روانکاوانه، ...
-
بررسی پیکرهبنیاد واژگان و طبقهبندی کلاسیک مضامین اصلی شعر کودک دههی نود هجری شمسی
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بررسی پیکرهبنیاد واژگان و طبقهبندی کلاسیک مضامین اصلی شعر کودک دههی نود هجری شمسی چکیده پیکره و بررسیهای پیکرهای امروزه نقش مهمی را در مطالعات ادبی ایفا میکنند. پیکره و نرمافزارهای پیکرهای علاوه بر فراهمنمودن ...
-
تحلیل آموزههای تربیتی در داستانهای برگرفته از کلیله و دمنه و مرزباننامه درمجموعه آثار آذریزدی
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)تحلیل آموزههای تربیتی در داستانهای برگرفته از کلیله و دمنه و مرزباننامه در مجموعهآثار آذریزدی چکیدهباتوجهبه وسعت کاربرد داستانهای برگرفته از کلیله و دمنه و مرزباننامه در قصهگویی برای ...
-
بدنمندی، فلسفه با کودکان و کتاب تصویری تونل: چگونگی شکلگیری معنا از استعارههای آمیخته
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بدنمندی، فلسفه با کودکان و کتاب تصویری تونل: چگونگی شکلگیری معنا از استعارههای آمیخته چکیدهرویکرد پساانسانگرایی از دل مطالعات بینارشتهای گوناگون به برنامهی فلسفه برای کودکان (فبک) پا گشود و آن را دچار تغییر پارادایم ...
-
بررسی تطبیقی آموزههای تعلیمی در اشعار ابراهیم ابوطالب و ناصر کشاورز
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بررسی تطبیقی آموزههای تعلیمی در اشعار ابراهیم ابوطالب و ناصر کشاورز چکیدهپژوهش حاضر با ماهیتی تطبیقی و میان رشتهای دربارهی آموزههای تعلیمی در آثار «ابراهیم ابوطالب» شاعر برجستهی کودک از یمن و «ناصر کشاورز»، شاعر نامور ...
-
بررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتابهای فارسی دورهی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای اقتدار و آزادی
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بررسی بخش «بخوان و بیندیش» کتابهای فارسی دورهی دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای اقتدار و آزادی چکیده هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای بخش «بخوان و بیندیش» کتابهای فارسی دورهی دوم ابتدایی از ...
-
چگونگی شکلگیری هویت کودک و نوجوان در داستانهای کودکانه «محمدحسین محمدی» براساس دیدگاه «اریکسون» و «گیدنز»
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)چگونگی شکلگیری هویت کودک و نوجوان در داستانهای کودکانه «محمدحسین محمدی» براساس دیدگاه «اریکسون» و «گیدنز» چکیدهموضوع این مقاله بررسی چگونگی شکلگیری هویت کودک و نوجوان در داستانهای کودکانه «محمد حسین ...
-
مطالعهی اسلوبهای اقتباسی سه نمایشنامهی شکرخدا گودرزی از متون کهن غیرداستانی برای نوجوانان
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)مطالعهی اسلوبهای اقتباسی سه نمایشنامهی شکرخدا گودرزی از متون کهن غیرداستانی برای نوجوانان چکیدهاقتباس یکی از روشهای رایج در خلق آثار هنری، ادبی و نمایشی برای کودکان و نوجوانان است. یکی از منابع غنی برای اقتباس در زبان ...
-
بررسی تطبیقی شخصیتهای اصلی دو رمان عاشقانههای یونس در شکم ماهی و یکشب فاصله از منظر توانمندی آنان در مؤلفههای مهارتهای زندگی
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بررسی تطبیقی شخصیتهای اصلی دو رمان عاشقانههای یونس در شکم ماهی و یکشب فاصله از منظر توانمندی آنان در مؤلفههای مهارتهای زندگی چکیدههدف از این پژوهش بررسی تطبیقی کنشهای شخصیت اصلی دو رمان عاشقانههای ...
-
کارکردهای پیرامتن در رمان نوجوان «این وبلاگ واگذار میشود» اثر فرهاد حسنزاده
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)کارکردهای پیرامتن در رمان نوجوان این وبلاگ واگذار میشود اثر فرهاد حسنزاده چکیدهپیرامتنیت یکی از گونههای ترامتنیت ژرار ژنت است. ژنت، نظریهپرداز فرانسوی، با نظریهی ترامتنیت، هر نوع ارتباط یک متن را با متنهای دیگر، به ...
-
بررسی میزان درک نوجوانان از اشعار حافظ و دیدگاه آنان دربارهی شخصیت و شعر او
(دانشگاه شیراز, 2024-08-22)بررسی میزان درک نوجوانان از اشعار حافظ و دیدگاه آنان دربارهی شخصیت و شعر او چکیدهدیوان حافظ یکی از گرانبهاترین گنجینههای ادبی و فرهنگی ایرانیان به شمار میرود. مخاطب اصلی این اثر بزرگسالان هستند؛ اما آیا نوجوانان هم ...



