نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorادیبی سده, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:35:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:35:15Z
dc.date.available1399-07-08T21:35:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:35:15Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-18en_US
dc.date.submitted1392-11-29fa_IR
dc.identifier.citationادیبی سده, مهدی, کریمی, یوسف. (1391). بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی و نوع مصرف با تأکید بر موسیقی، فیلم و کتاب (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه اصفهان). جامعه شناسی اقتصادی و توسعه, 1(1), 1-26.fa_IR
dc.identifier.issn2322-4371
dc.identifier.issn2676-4660
dc.identifier.urihttps://sociology.tabrizu.ac.ir/article_734.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113673
dc.description.abstractیکی از مسائلی که در حال حاضر در جامعه­ ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، تنوع سـلیقه­ها و ذائقه­های مـردم در حـوزه­های مـختلف مـصرف است و هـمین امر باعث شـده تا بسیاری از جامعه­شناسان مسأله مصرف را مبنایی برای تحلیل پیچیدگی­های جوامع امروزی قرار بدهند. لذا بنیان اصلی پژوهش، بررسی تنوع مصرف بر روی معرف­هایی مثل فیلم، موسیقی و کتاب است و نیز به دنبال بررسی این مسأله است که آیا میزان سرمایه­اجتماعی بر روی نوع مصرف در زمینه­هایی مثل فیلم، موسیقی و کتاب تأثیر معناداری دارد یا خیر؟ بدین منظور از روش پیمایش استفاده شده و جامعه آماری مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهانند که به روش نمونه­گیری طبقه­ای، تعداد 374 (با استفاده از آزمون کوکران) نفر انتخاب شده­اند. در این پژوهش با استفاده از آزمون­های آماری متناسب با سطح سنجش متغیرها مانند آزمون کی­دو رابطه بین سرمایه­اجتماعی و مصرف فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از آنها به تأئید فرض صفر و رد فرض مقابل منجر شد به عبارت دیگر نتایج نشان داد که بین میزان سرمایه اجتماعی و نوع مصرف فرهنگی هیچ­گونه رابطه معناداری وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent296
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهشی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofجامعه شناسی اقتصادی و توسعهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Economic & Developmental Sociologyen_US
dc.titleبررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی و نوع مصرف با تأکید بر موسیقی، فیلم و کتاب (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد