• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارت‌های جرأت‌ورزی در دانش‌آموزان قربانی قلدری

    (ندگان)پدیدآور
    مفیدی, فرخندهقاسم تبار, سید نبی اللهنجف‌زاده, ندا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    573.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف شناسایی میزان تاثیر آموزش مهارت­های جرأت­ورزی بر افزایش توان دانش­آموزان قربانی قلدری پسرکلاس­های چهارم و پنجم ابتدایی برای مقابله با رفتارهای قلدرانه انجام شد. روش پژوهش حاضر، آزمایشی با طرح پیش­آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش تمامی دانش­آموزان پسر سال چهارم و پنجم ابتدایی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران می­باشند. با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای چند­مرحله­ای 30 نفر از دانش­آموزان کلاس­های چهارم و پنجم ابتدایی به عنوان نمونه انتخاب شدند. از این تعداد 15 نفر به عنوان گروه آزمایش تحت آموزش مهارت­های جرأت­ورزی قرار گرفتند در حالی­که 15 نفر دیگر (گروه کنترل) هیچ آموزشی دریافت نکردند. ابزار مورداستفاده در این تحقیق مقیاس قربانیان قلدری (1996 (B.V.S, بود. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارت‌های جرأت­ورزی بر دانش­آموزان قربانی قلدری پسر کلاس­های چهارم و پنجم موثر است (001/0 p>). همچنین نتایج تحلیل داده­ها در مرحله پیگیری نشان داد که آموزش مهارت­های جرأت­ورزی در طول زمان نیز از پایداری خوبی برخوردار است (001/0 p>).). همچنین نتایج تحلیل داده­ها در مرحله پیگیری نشان داد که آموزش مهارت­های جرأت­ورزی در طول زمان نیز از پایداری خوبی برخوردار است (001/0 p>).).  
    کلید واژگان
    مهارت­های جرأت­ورزی
    زورگویی
    قربانیان قلدری
    دانش­آموزان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استاد آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی
    دکتری مطالعات برنامه‌درسی، دانشگاه خوارزمی
    کارشناس ارشد آموزش و پرورش پیش‌دبستان، دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2538-2349
    2476-6569
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/soece.2016.7753
    http://soece.atu.ac.ir/article_7753.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113637

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب