نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری هرندی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:35:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:35:10Z
dc.date.available1399-07-08T21:35:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:35:10Z
dc.date.issued2016-04-20en_US
dc.date.issued1395-02-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-26en_US
dc.date.submitted1394-06-04fa_IR
dc.identifier.citationجعفری هرندی, رضا. (1395). ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از لحاظ میزان توجه به کلاه‌های تفکر ادوارد دوبونو. مطالعات پیش دبستان و دبستان, 1(3), 67-94. doi: 10.22054/soece.2017.7280fa_IR
dc.identifier.issn2538-2349
dc.identifier.issn2476-6569
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2017.7280
dc.identifier.urihttp://soece.atu.ac.ir/article_7280.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113634
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از نگاه شش کلاه تفکر خلاق ادوارد دوبونو به روش توصیفی، از نوع تحلیل محتوا انجام شد. جامعه پژوهشی، کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان در سال تحصیلی 95-1394 است که با توجه به ماهیت موضوع پژوهش و محدودیت جامعه آماری از نمونه‌گیری صرف‌نظر گردید و کل جامعه آماری به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار اندازه‌گیری، چک‌لیست تحلیل محتوای محقق ساخته بوده و نتایج پژوهش با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی در فرایند تحلیلی آنتروپی شانون مورد بررسی قرار گرفت. عمده‌ترین یافته‌های پژوهش بیان‌گر آن بود که کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان 198 مرتبه به مؤلفه‌های تفکر خلاق، توجه کرده‌ که توزیع آن در مؤلفه‌های آمار و ارقام و واقعیت‌ها؛ احساسات، عواطف و حس ششم؛ قضاوت منفی و تظاهر به مخالفت؛ روشنایی و خوش‌بینی و برخورد سازنده و مثبت؛ تفکر خلاق، ایجاد انگیزه و حرکت؛ کنترل، خونسردی و رهبری به ترتیب 52، 37، 32، 26، 30، 21 فراوانی بوده است. همچنین در بین کلاه­های مختلف، کلاه اول با میزان بار اطلاعاتی 979/0 و ضریب اهمیت 180/0 بیشترین توجه و کلاه ششم با میزان بار اطلاعاتی 787/0 و ضریب اهمیت 145/0 کمترین توجه را به خود اختصاص داده بودندfa_IR
dc.format.extent858
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات پیش دبستان و دبستانfa_IR
dc.relation.ispartofStudies of Early Childhood and Elementary Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2017.7280
dc.subjectتفکرfa_IR
dc.subjectتفکر خلاقfa_IR
dc.subjectادوارد دوبونوfa_IR
dc.subjectمطالعات اجتماعیfa_IR
dc.subjectششم دبستانfa_IR
dc.subjectتحلیلfa_IR
dc.titleارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از لحاظ میزان توجه به کلاه‌های تفکر ادوارد دوبونوfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه قم- دانشکده ادبیات و علوم انسانیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage67
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد