| dc.contributor.author | جعفری هرندی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:35:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:35:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:35:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:35:10Z | |
| dc.date.issued | 2016-04-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جعفری هرندی, رضا. (1395). ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از لحاظ میزان توجه به کلاههای تفکر ادوارد دوبونو. مطالعات پیش دبستان و دبستان, 1(3), 67-94. doi: 10.22054/soece.2017.7280 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-2349 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6569 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/soece.2017.7280 | |
| dc.identifier.uri | http://soece.atu.ac.ir/article_7280.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113634 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از نگاه شش کلاه تفکر خلاق ادوارد دوبونو به روش توصیفی، از نوع تحلیل محتوا انجام شد. جامعه پژوهشی، کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان در سال تحصیلی 95-1394 است که با توجه به ماهیت موضوع پژوهش و محدودیت جامعه آماری از نمونهگیری صرفنظر گردید و کل جامعه آماری به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار اندازهگیری، چکلیست تحلیل محتوای محقق ساخته بوده و نتایج پژوهش با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی در فرایند تحلیلی آنتروپی شانون مورد بررسی قرار گرفت. عمدهترین یافتههای پژوهش بیانگر آن بود که کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان 198 مرتبه به مؤلفههای تفکر خلاق، توجه کرده که توزیع آن در مؤلفههای آمار و ارقام و واقعیتها؛ احساسات، عواطف و حس ششم؛ قضاوت منفی و تظاهر به مخالفت؛ روشنایی و خوشبینی و برخورد سازنده و مثبت؛ تفکر خلاق، ایجاد انگیزه و حرکت؛ کنترل، خونسردی و رهبری به ترتیب 52، 37، 32، 26، 30، 21 فراوانی بوده است. همچنین در بین کلاههای مختلف، کلاه اول با میزان بار اطلاعاتی 979/0 و ضریب اهمیت 180/0 بیشترین توجه و کلاه ششم با میزان بار اطلاعاتی 787/0 و ضریب اهمیت 145/0 کمترین توجه را به خود اختصاص داده بودند | fa_IR |
| dc.format.extent | 858 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مطالعات پیش دبستان و دبستان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Studies of Early Childhood and Elementary Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/soece.2017.7280 | |
| dc.subject | تفکر | fa_IR |
| dc.subject | تفکر خلاق | fa_IR |
| dc.subject | ادوارد دوبونو | fa_IR |
| dc.subject | مطالعات اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | ششم دبستان | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از لحاظ میزان توجه به کلاههای تفکر ادوارد دوبونو | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه قم- دانشکده ادبیات و علوم انسانی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 94 | |