• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستان استان تهران

    (ندگان)پدیدآور
    صبوری, خیرقدمعباسی, عفتگرامی‌پور, مسعود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    654.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به منظور بررسی تأثیر نمایش خلاق بر رشد مهارت‌های حل مسئله در دختران پیش‌دبستانی(6 سال) استان تهران انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری، کلیه کودکان دختر (6 ساله) دوره پیش از دبستان مراکز پیش‌دبستانی استان تهران بود که از بین آن‌ها 60 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شده و در دو گروه کنترل و آزمایش مورد مطالعه قرارگرفتند. فعالیت‌ها و فنون نمایش خلاق به مدت 18 جلسه 1 ساعته، توسط محقق به گروه آزمایش ارائه شد. ابزار مورد استفاده جهت اندازه‌گیری مهارت‌های حل‌مسئله، ترکیبی وام گرفته از خرده آزمون‌های هوش وکسلر شامل درک مطلب، فراخنای ارقام، طراحی مکعب‌ها و شباهت‌ها و خرده آزمون خلاقیت تورنس (آزمون تصویری فرمB) بود. اعتبار ابزار اندازه‌گیری مهارت‌های حل مسأله با استفاده از توافق نظر صاحبنظران روانشناسی، تحلیل عاملی تأییدی و پایایی مرکب مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره نشان داد که با بیش از 95 درصد اطمینان، اجرای فعالیت‌های نمایش خلاق بر مهارت‌های یادآوری، سازمان‌دهی، تحلیل، تولید و ارزشیابی و به طور کلی بر مهارت‌های حل مسئله تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد.
    کلید واژگان
    پیش‌دبستانی
    مهارت‌های حل‌مساله
    نمایش خلاق

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد برنامه‌ریزی ‌درسی دانشگاه خوارزمی
    استادیار مطالعات برنامه درسی دانشگاه خوارزمی
    استادیار مطالعات برنامه درسی دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2538-2349
    2476-6569
    URI
    http://soece.atu.ac.ir/article_4565.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113626

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب