• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر هواداری ورزشی و نگرش کلی به تبلیغات بر باورپذیری تبلیغات از طریق ورزش

    (ندگان)پدیدآور
    قبادی یگانه, اکرمیوسفی, بهرامهنری, حبیبناصری پلنگرد, ولی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در آغاز هزاره سوم، دنیای بازاریابی ورزشی شیوه های جدیدی را برای توسعۀ اقتصاد خود دنبال می کند. تبلیغات، یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات مدیریت است که بررسی عوامل مؤثر بر آن همواره دغدغۀ مدیران را به خود اختصاص داده است. بنابراین، هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر هواداری ورزشی بر باورپذیری تبلیغات از طریق ورزش است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشجویان دانشگاه رازی و دانشگاه آزاد در سال 97 بود که 250 نفر از آن‌ ها به عنوان نمونه به پرسش ‌نامۀ هواداری ورزشی، پرسش ‌نامۀ باورپذیری تبلیغات از طریق ورزش و پرسش ‌نامۀ نگرش کلی به ورزش پاسخ دادند. برای تجزیۀ و تحلیل داده ها از نرم افزار اس. پی. اس. اس و ایموس جهت ارایۀ مدل استفاده شد. یافته ها نشان داد که مدل از برازش مناسبی برخوردا است. همچنین، تحلیل ضرایب مسیر نشان داد که هواداری ورزشی به‌طور مستقیم توانسته‌است نگرش هواداران را نسبت به تبلیغات از طریق ورزش اثر 47/0 داشته باشد، همچنین به‌طور غیر مستقیم و در مجموع اثرات 36/0 از طریق نگرش به تبلیغات توانسته است اثرگذار باشد. این امر می‌تواند به بازاریان ورزشی به صرفه‌جویی در زمان و منابع کمک نماید تا در بخش هواداری ورزشی تبلیغات اثرگذاری را برنامه‌ریزی نمایند.
    کلید واژگان
    باورپذیری
    تبلیغات
    مدلسازی
    نگرش کلی
    هواداری ورزشی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    مربی/دانشگاه رازی کرمانشاه
    دانشایر گروه مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی
    استادیار دانشگاه علامع طباطبایی
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد بروجرد

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2019.44427.1309
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5876.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113445

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب