• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر هم هویتی برند بر بشارت برند تیم های فوتبال در شبکه های اجتماعی با نقش میانجی وفاداری

    (ندگان)پدیدآور
    قلی پور, نگارخبیری, محمد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر هم هویتی برند بر بشارت برند تیم های فوتبال در شبکه های اجتماعی با نقش میانجی وفاداری بود. جامعه آماری پژوهش دانشجویان رشته علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد بودند. تعداد نمونه 350 نفر بود. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه هویتی با برند اسکالاس و بتمن (2003)، هم هویتی با سازمان آلجشیمر (2005) ، هم هویتی با جامعه‌ی برند از پرسشنامه مائل و آشفورث (1992)، وفاداری به برند از پرسشنامه کیم و همکاران (2001)، وتبلیغ مثبت و خشونت علیه تیم رقیب گریگور و فیشر(2006) مورد استفاده قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها از نظر متخصصین مدیریت ورزشی و روایی سازه آن با تحلیل عاملی تایید شد. نتایج نشان داد که بین شش متغیر تحقیق همبستگی وجود دارد. یافته ها نشان داد، هم هویتی با برند، سازمان و جامعه‌ی برند بر وفاداری به برند به صورت مستقیم و به واسطه وفاداری بر تبلیغ مثبت و تمایل به خشونت در شبکه های اجتماعی اثرگذار بودند.رصورت افزایش هم هویتی فرد با برند، سازمان و جامعه‌ی برند وفاداری هواداران افزایش یافته و از هواداران وفادار می‌توان به عنوان مبلغان باشگاه بهره برد و مانع از پراکنده شدن شایعه‌ی غلط علیه باشگاه در شبکه های اجتماعی شد.
    کلید واژگان
    هم هویتی
    سازمان برند
    جامعه‌ی برند
    تبلیغ مثبت
    خشونت

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی رازی کرمانشاه
    دانشگاه

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2019.43129.1292
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5675.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113444

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب