بررسی رابطه بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی با تبلیغات شفاهی الکترونیک به واسطه تصویر و آگاهی از برند (مورد مطالعه: مشتریان لباس ورزشی)
(ندگان)پدیدآور
رحیم نیا, فریبرزقادری, فرشاداسلامی, قاسمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق بررسی نقش واسط تصویر برند و آگاهی از برند در رابطه بین بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی در مشتریان البسه ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان البسه ورزشی هستند که بهمنظور جمعآوری دادهها تعداد 500 پرسشنامه به روش تصادفی ساده بین استفادهکنندگان از البسه ورزشی پخش گردید و ازاینبین 455 پرسشنامه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار AMOS صورت گرفت. نتایج حاکی از آن بود که بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی رابطه مثبت با آگاهی و تصویر برند دارد. رابطه مثبت بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی نیز با بازاریابی شفاهی الکترونیکی تائید شد، همچنین آگاهی از برند با تصویر برند رابطه مثبت دارد. تصویر و آگاهی از برند نیز در رابطه بین بازاریابی اجتماعی و تبلیغات شفاهی الکترونیکی نقش میانجیگری مثبت دارد.
کلید واژگان
بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعیآگاهی از برند
تصویر برند
تبلیغات شفاهی الکترونیکی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهدکارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
2345557825384961




