• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل به حضور اعضای باشگاه‌های ورزشی والیبال

    (ندگان)پدیدآور
    خداپرست, سیاوشرضایی صوفی, مرتضیکاظمی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    829.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط تبلیغات دهان‌به‌دهان با تمایل حضور افراد در باشگاه­ های ورزشی والیبال شهرستان رشت بود. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه افراد فعال در باشگاه ­های والیبال شهر رشت بودند. روش نمونه‌گیری تحقیق به‌صورت دردسترس انتخاب شد. از پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته جهت جمع ­آوری داده­ ها استفاده شد که شامل 36 سؤال بود. روایی پرسش‌نامه به تأیید 12 تن از اساتید  حوزه مدیریت ورزشی رسید و پایایی پرسش‌نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 940/0 به‌دست آمد. در نهایت برای تجزیه و تحلیل داده­ ها از آزمون­ های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (کلموگروف اسمیرنف) با استفاده از نرم ­افزار SPSS 23 انجام گرفت و جهت مدل‌سازی معادلات ساختاری از نرم­ افزار PLS استفاده شده است. نتایج نشان داد که متغیر ارتباطات بر تمایل حضور افراد به‌طور مستقیم اثر مثبت و معناداری (183/0درصد)، دارد؛ همچنین نتایج نشان داد که متغیر اعتماد بر تمایل حضور افراد به‌طور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 20 درصد این متغیر را تبیین می‌کند. همچنین متغیر تخصص بر تمایل حضور افراد به‌طور مستقیم اثر مثبت و معناداری (323/0درصد)، دارد. در نهایت مشخص گردید متغیر تعهد بر تمایل حضور افراد به‌طور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 28 درصد از تغییرات آن را تبیین می‌کند. می­توان گفت ارزیابى کیفیت خدمات قبل از مصرف آن به دلیل ناملموس بودن خدمات مشکل خواهد بود. بنابراین استفاده از ارتباط دهان‌به‌دهان می­تواند منجر به تمایل به حضور و همچنین حضور مجدد در باشگاه­های والیبال گردد.
    کلید واژگان
    تبلیغات دهان به دهان
    تمایل حضور
    باشگاه های والیبال
    ورزشکار

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    گروه تربیت بدنی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران
    دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2019.42888.1286
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_5817.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113421

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب