نقش ارتباطات رسانهای و تبلیغات مؤثر در جذب حامی مالی برای ورزش (مطالعهی موردی: هیأت تنیس روی میز استان آذربایجان شرقی)
(ندگان)پدیدآور
خدادادی, محمدرسولدهقانپوری, حوریهصادری, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر، تعیین تأثیر ارتباطات رسانهای و تبلیغات مؤثر در جذب حامی مالی برای ورزش تنیسرویمیز استان آذربایجانشرقی میباشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی متخصصین مدیریت ورزشی، متخصصین حوزهی رسانه و نیز اعضای هیأت ورزش تنیس رویمیز استان آذربایجان شرقی (210 نفر) بود. حجم نمونهی آماری با استفاده از جدول مورگان 132 نفر برآورد شد. روش نمونگیری، تصادفی خوشهای بود. پس از جمعآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار Spss21 و Excel2010 برای آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون شپیر ـ ویلک برای نورمالیتهی دادهها، از آزمون رگرسیون خطی برای آزمون فرضیهها و از آزمون رتبهبندی فریدمن برای رتبهبندی مؤلفهها استفاده شد. نتایج نشان داد، ارتباطات رسانهای و تبلیغات، میتواند جذب منابع دولتی، جذب حامیان بخش خصوصی، درآمد تبلیغات حین مسابقات، درآمد پخش مسابقات ورزشی، و بازاریابی و معرفی خدمات و محصول را بهطور مثبت و معنیداری پیشبینی کند. با توجه به نتایج حاصل میتوان اظهار کرد، رسانه و انواع نقشهای آن، یک مهرهی اساسی و تأثیرگذار در امر تبلیغاتی و اسپانسری به شمار میرود؛ بنابراین، اگر سرمایهگذاریها، حامیان مالی، تبلیغات، رسانهها و ورزش در یک تعامل مثبت و اصولی در کنار همدیگر قرار بگیرند، باعث رشد و گسترش یکدیگر شده و به تبع آن موجب درگیر شدن بخشهای مختلف جامعه و از همه مهمتر باعث رشد ورزش کشور میشوند.
کلید واژگان
ارتباطات رسانهایتبلیغات
تنیس روی میز
حامی مالی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-04-211398-02-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
هیأت علمی گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشیهیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی
شاپا
2345557825384961




