• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر شاخص های تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرف کنندگان محصولات ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    منصوری, حسینغلامی, مسلمصادقی بروجردی, سعیدصادقی, میثم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخص‌های تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران می‌باشند که از اینستاگرام استفاده می‌کنند. برای انتخاب نمونه از نمونه‌گیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمع‌آوری شد. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اسمارت‌ پی‌ال‌اس انجام گرفت. یافته‌ها نشان داد که شاخص تمایل با 32/0 بیشترین اثرگذاری را روی پاسخ‌های رفتاری آنی داشت و به ترتیب دانش با 24/0، آگاهی 216/0 و مجاب کردن 156/0 بر پاسخ‌های رفتاری اثرگذار بودند این در حالی بود که مجاب کردن با 284/0 بیشترین اثرگذاری را بر روی پاسخ های رفتاری پنهان داشت و به ترتیب آگاهی با 268/0، تمایل با 244/0 و دانش با 22/0 بر روی پاسخ‌های رفتاری پنهان اثرگذار بودند. بیان مزیت‌ها، ارزش افزوده، منافع بالقوه خرید محصول در تبلیغات اینستاگرامی و نمایش مصرف کالا بوسیله افراد مشهور مانند قهرمانان و هنرمندان در تبلیغ کالاهای ورزشی در اینستاگرام، در افزایش تمایل و مجاب کردن مصرف‌کننده به خرید مؤثر بوده و وجود خلاقیت در تبلیغات می‌تواند بر اثرگذاری این رابطه مؤثر باشد. ﺗﻌﺎﻣﻞ و درﮔﯿﺮی از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺎ ﺣﺪ زﯾﺎدی روﻧﺪ اﯾﺠﺎد رواﺑﻂ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﭘﺎﯾﺪار را ﺑﯿﻦ شرکت و محصولات آن و ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد ﺗﺴﻬﯿل کرده و باعث بروز رفتارهای آنی و پنهان مثبت مانند انتقال اطلاعات و پست‌های مورد نظر و تعامل و در نهایت خرید مصرف‌کننده می‌شود.
    کلید واژگان
    خرید آنی
    قصد خرید
    تبلیغات اینستاگرامی
    پاسخ های رفتاری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه کردستان
    دانش اموخته
    گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه کردستان
    گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2020.51829.1393
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6662.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113408

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب