نقش اطلاعرسانی رسانههای جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته
(ندگان)پدیدآور
جعفری, سلماناکبری خوشه مهر, بهرامصادقی, حسینشرقی, عاطفهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را کارشناسان اداره ورزش و جوانان، مدیران تربیت بدنی مناطق مختلف شهرداری، اساتید تربیت بدنی دانشگاههای مراغه و کلیه مربیان، سرپرستان و مسئولان شرکتکننده در بیست و یکمین دوره مسابقات قایقرانی کانوپولوی قهرمانی کشور تشکیل داده بودند که تعداد کل آنها 108 نفر بودند. با توجه به محدود بودن جامعة آماری، برای نمونهگیری از روش سرشماری استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی این پرسشنامه توسط پنج تن از اساتید دکترای مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آنها نیز توسط آلفای کرونباخ 82/0 بدست آمد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون تک متغیره و آزمون فریدمن در نرمافزار اس. پی. اس استفاده گردید. یافتهها نشان دادند ارتباط معناداری بین نقش اطلاع رسانی رسانههای جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته وجود دارد و رسانه های جمعی میتوانند 36 درصد از تغییرات توسعه رشته قایقرانی را پیش بینی کنند. همچنین یافتههای پژوهش نشان داد که بین اولویتبندی مؤلفههای رسانه های جمعی و اولویت بندی انواع رسانه های جمعی از دیدگاه کارشناسان و متخصصان نیز تفاوت معناداری مشاهده گردید. نتیجه گیری کلی اینکه از نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی میتوان به عنوان یک ابزار قدرتمند در جهت توسعه رشته قایقرانی استفاده کرد.
کلید واژگان
اطلاعرسانیرسانه های جمعی
قایقرانی
شهر مراغه
توسعه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی، دانشکده فنی کشاورزی مراغهدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور تهران
کارشناسی ارشد روان شناسی ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس تربیت بدنی و دبیر تربیت بدنی، آموزش و پرورش مراغه
شاپا
2345557825384961




