بررسی نیازهای هوادارن از سیستم مدیریت ارتباط باهوادار(FRMS) با استفاده از تکنیک های (TOPSIS و ANP) فازی (مطالعه موردی: هواداران فوتبال استان یزد)
(ندگان)پدیدآور
عامری سیاهویی, رضازنجیرچی, سیدمحمودمشایخی نژاد, شقایقنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان ابزاری قدرتمند برای شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان سازمان ها ظهور کرده است. هواداران فوتبال مهم ترین سرمایه باشگاه های فوتبال می باشند، بنابراین استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با هوادار از الزامات باشگاه هاست. استفاده از این سیستم در درجه ی اول مستلزم شناخت نیازهای هواداران می باشد. از این رو در این مقاله هدف شناسایی نیازهای هواداران از سیستم مدیریت ارتباط با هوادار می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گرد آوری اطلاعات توصیفی(تحلیلی_ پیمایشی ) می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران تیم های فوتبال استان یزد و حجم نمونه 325 نفر می باشد. مطالعات انجام شده نشان می دهد که می توان نیازهای هواداران را در سه بعد امکانات ساختاری، امکانات ارتباطی و مسائل کیفی تفکیک کرد. سپس با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره فازی، مولفه های کلیدی شناسایی، رتبه بندی و درجه اهمیت هریک از آنها تعیین و الویت بندی شده است، که در نهایت پوشش مناسب بازیها توسط رسانه، داشتن کادر فنی مجرب و ایجاد کانون هوداری به عنوان مهم ترین نیازهای هواداران انتخاب گردید.
کلید واژگان
تاپسیس فازیروش های تصمیم گیری چند معیاره فازی
فرآیند تحلیل شبکه ای فازی
مدیریت ارتباط با مشتریان
مدیریت ارتباط با هوادار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علم و هنر یزد.استادیاردانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد.
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه هرمزگان
شاپا
2345557825384961




