• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین شاخص‌های تأثیرگذاری موانع گردشگری ورزشی ایران با استفاده از روش AHP گروهی با تاکید بر نقش اطلاعاتی و ارتباطی

    (ندگان)پدیدآور
    امینی, مرجانامینی, مژگانمهدی پور, عبدالرحمنقاسمی, حمید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.035 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کشور ایران دارای سابقه فرهنگی– تاریخی غنی و برخوردار از مناظر و چشم اندازهای طبیعی دارای پتانسیل بالا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است. بر این اساس ارزش‌ها و استعدادهای گردشگری، هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان اهمیت و اولویت‌ موانع گردشگری ورزشی کشور در راستای دستیابی به برنامه‌ریزی و مدیریت هدفمند صنعت گردشگری می-باشد. این پژوهش از لحاظ روش مطالعه توصیفی- تحلیلی می-باشد. روش گردآوری داده‌ها و اطلاعات، کتابخانه‌ای و میدانی مبتنی بر ابزار پرسشنامه(نظرات 28 نفر از کارشناسان ورزشی و گردشگری کشور) می‌باشد که موانع گردشگری ورزشی کشور را در 3شاخص کلی مدیریتی ،گردشگری و زیر ساختی و 20 زیر شاخص فرعی با استفاده از مدل تاپسیس فازی و مدل تحلیل تشخیص ،مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است .همچنین میزان پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه شده است. نتایج پژوهش نشان داد که در حال حاضر موانع مدیریتی با وزن (0.549)، زیرساختی با وزن(0.519)و گردشگری با وزن (0.496) به ترتیب دارای بیش‌ترین تا کمترین وزن دررتبه‌بندی قرارگرفته‌اند. به نظر می رسد وجود موانع ذکرشده می‌تواند از موانع اساسی در موفقیت صنعت گردشگری باشد که با اقدامات توسعه‌ای در جهت حل و فصل کردن موانع و مشکلات گردشگری کشور ایران موثر واقع شد.
    کلید واژگان
    گردشگری
    ورزش
    موانع
    فازی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
    کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی.
    دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز دانشکده تربیت بدنی گروه مدیریت ورزشی
    دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور.

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3970.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113354

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب