• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه بورس اوراق بهادار
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه بورس اوراق بهادار
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل محصول داده محور با رویکرد سفر مشتری در حوزه محصولات نرم افزاری بازار سرمایه

    (ندگان)پدیدآور
    رضاخانلو, میترانعامی, عبداللهآزاد, ناصرفتحی, کیامرث
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مطالعه با هدف ارائه مدل جامع برای مدیریت محصول داده‌محور در حوزه محصولات نرم‌افزاری بازار سرمایه با تمرکز بر رویکرد سفر مشتری به انجام رسید. پژوهش حاضر بر اساس جهت‌گیری، کاربردی است که با روش آمیخته اکتشافی متوالی اجرا شد. در فاز کیفی، با استفاده از نظریه داده‌بنیاد و نمونه‌گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری، مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ ساختار یافته با 15 نفر از خبرگان حوزه محصولات نرم‌افزاری بازار سرمایه انجام و سپس با رویکرد سیستماتیک داده‌ها در نرم‌افزار اطلس تی‌آی کدگذاری و مولفه‌های پارادایمی و مقوله هسته تبیین شد. در فاز کمّی نیز با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی، پرسشنامه از 384 نفر از فعالان حوزه بورس جمع‌آوری، با نرم‌افزار اس پی اس اس بررسی شده و مدل معادلات ساختاری با نرم افزار اموس مورد آزمون قرار گرفت. مولفه‌های انتقال پارادایم در عرصه تکنولوژی و توسیع فضای رقابتی به عنوان شرایط علّی، شکل‌گیری تخصص‌های پیشرفته، سبک متفاوت زندگی در دنیای دیجیتال و داده‌های متنوع و جدید به عنوان شرایط زمینه‌ای، ظهور رفتار سرمایه‌گذاری نوین به عنوان شرایط مداخله‌ای، پیاده‌سازی زیرساخت‌های سازمانی، تصویرسازی جامع استفاده از داده، اصلاح ساختار و توانمندسازی و حاکمیت داده در سطح کلان و قوانین رگولاتوری به عنوان راهبردها و تحصیل سازمان کارآمد، سلامت مالی مشتریان در بازار سرمایه و موفقیت محصولات داخلی در سطح رقابت جهانی به عنوان پیامد تبیین شدند. نتایج در دو فاز کیفی و کمی، نشان داد که مولفه‌های یافته شده طبق آنچه در مدل پارادایمی ترسیم شده است بر پدیده مرکزی اثرگذار و پیامدها از پدیده مرکزی اثرپذیر هستند.
    کلید واژگان
    محصول نرم‌افزاری
    مدیریت محصول
    داده‌محوری
    سفر مشتری
    بازار سرمایه
    بورس اوراق بهادار

    شماره نشریه
    66
    تاریخ نشر
    2024-06-21
    1403-04-01
    ناشر
    سازمان بورس و اوراق بهادار
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

    شاپا
    2228-5431
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jse.2024.12399.2245
    https://journal.seo.ir/article_11391.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1132034

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب