• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی فضایی (جغرافیا)
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی فضایی (جغرافیا)
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی میزان تأثیرگذاری گویه‌های تبلیغاتی بر افزایش جذب گردشگر در شهر گرگان

    (ندگان)پدیدآور
    ترابی, ذبیح اللهفیروزی, محمد علینعمتی, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    867.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شهر گرگان دارای موقعیت ممتاز از لحاظ سابقه تاریخی، فرهنگی، موقع جغرافیایی و دسترسی‌ها می‌باشد، با این حال عمده جاذبه های گردشگری شهر ناشناخته مانده است، بدیهی است که بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های گردشگری شهر نیازمند مطالعه، بررسی و برنامه ریزی دقیق است. به طوری که موفقیت فعالیت‌های تبلیغاتی تا حد زیادی بستگی به رسانه و شیوه استفاده از آن دارد. هدف انجام این پژوهش مشخص نمودن کارآمد ترین گویه‌های تبلیغاتی بر افزایش جذب گردشگر به شهر گرگان از دید مردم و متخصصان امر می‌باشد. در این مقاله روش تحقیق، ترکیبی از روش‌های توصیفی- تحلیلی و ژرفانگر است. سعی شده است، با استفاده و بهره‌گیری از مدل شباهت به گزینه ایده‌آل فازی (Ftopsis)، نظر کارشناسان را در رابطه با اثرگذاری گویه‌های مختلف تبلیغاتی بر جذب گردشگر با توجه به مولفه‌های یک رسانه کارآمد گردشگری در شهر مورد مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفته شود. از طرف دیگر نیز نظر جامعه مهمان را در رابطه با عوامل ترغیب کننده سفر به شهر گرگان پرسیده شود و همچنین از فریدمن جهت ارزیابی نظرات آن‌ها استفاده شده است. و در نهایت برای مشخص نمودن رسانه کارآمد تبلیغاتی در شهر مورد مطالعه، اوزان بدست آمده از نظر جامعه مهمان و کارشناسان را در هم ضرب کرده ایم. یافته‌ها تحقیق نشان می‌دهد به ترتیب تلوزیون، اینترنت، روزنامه و مجلات، بروشور، کتاب راهنما، سمینارها و کنفرانس‌ها بیشترین تاثیر را در جذب گردشگر به شهر گرگان دارا می باشند.
    کلید واژگان
    تبلیغات
    گردشگری
    شهر گرگان
    جذب گردشگر

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-02-20
    1392-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه شهید چمران اهواز
    دانشیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه شهید چمران اهواز
    استادیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه شهید چمران اهواز

    شاپا
    2228-7485
    2476-3357
    URI
    http://sppl.ui.ac.ir/article_15978.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112969

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب