نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرفیع پور, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:33:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:33:11Z
dc.date.available1399-07-08T21:33:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:33:11Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-09en_US
dc.date.submitted1398-11-20fa_IR
dc.identifier.citationرفیع پور, سعید, رحمانی, مریم. (1398). شعارهای تبلیغاتی پنجمین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد: کشف و فهم پیام‌های ارتباطی. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران, 8(4), 75-98. doi: 10.22108/srspi.2020.121534.1507fa_IR
dc.identifier.issn2322-1453
dc.identifier.issn2645-7539
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/srspi.2020.121534.1507
dc.identifier.urihttp://ssoss.ui.ac.ir/article_24455.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112900
dc.description.abstractمحتوای اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، که شهر را در جای شهروند درک کرده­اند، پیام­های ارتباطی آشکار و پنهانی از چگونگی انجام‌دادن کارها توسط مدیریت شهری در شهر دارد؛ بنابراین، در این نوشتار کوشیده شده است با استفاده از روش تحلیل محتوای تلفیقی (کمّی و کیفی)، اهداف کلان و مضامین استراتژیک مکنون در محتوای اقلام تبلیغاتی نامزدهای پنجمین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد از چهار منظر کارت امتیازی متوازن، کشف شود. یافته‌ها نشان می­دهند از 1175 شعار تبلیغاتی، به‌لحاظ فراوانی به‌ترتیب، منظر شهروند (64 درصد)، فرایندهای داخلی (68/20 درصد)، مالی (36/9 درصد) و یادگیری و رشد (96/5 درصد)، بیشترین و کمترین مفاهیم موجود در محتوای متنی اقلام تبلیغاتی را به خود اختصاص داده­اند. مضامین استراتژیک مکنون در شعارهای تبلیغاتی به‌ترتیب، «تأمین نیازهای فضایی و مکانی شهروندان به‌طور متعادل و متوازن»، «عدالت در منابع و منافع مالی»، «برنامۀ اجرایی همسو با شهر و شهروند» و «ارتقای سرمایه­های فکری» برحسب چهار منظر شهروند، مالی، فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد است.درمجموع، مقدار بیشتر فراوانی داده­ها در منظر شهروند (64 درصد) ممکن است ناشی از رفتار انتخاباتی معمول برای جذب نظر رأی­دهندگان باشد؛ اما همچنین طرح مسئله از منظر مشکل در نسبت با عملکرد شهرداری و شورای شهر نیز است؛ مبنی بر اینکه فرایندهای داخلی، که عملیات اصلی اجرای استراتژی‎های منظرهای شهروند و مالی در آن اتفاق می­افتد، به‌علت همسو نبودن با شهر و شهروندان، نتوانسته اند به الزامات شهر و خواسته‎های شهروندان، پاسخ لازم و کافی بدهند.fa_IR
dc.format.extent857
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofStrategic Rssearch on Social Problems in Iran University of Isfahanen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/srspi.2020.121534.1507
dc.subjectکارت امتیازی متوازنfa_IR
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectانتخاباتfa_IR
dc.subjectشعارهای تبلیغاتیfa_IR
dc.subjectشورای اسلامی شهرfa_IR
dc.titleشعارهای تبلیغاتی پنجمین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد: کشف و فهم پیام‌های ارتباطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه شهرسازی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم اجتماعی- دانشگاه بجنورد- بجنورد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage75
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد