نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنادریان, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorپژوهان, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:33:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:33:11Z
dc.date.available1399-07-08T21:33:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:33:11Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-15en_US
dc.date.submitted1398-10-25fa_IR
dc.identifier.citationنادریان, مسعود, پژوهان, فاطمه. (1398). تحلیل جامعه‌شناختی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به مدیریت بدن مطالعۀ موردی: جوانان 18-16سالۀ شهر اصفهان. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران, 8(4), 1-16. doi: 10.22108/srspi.2020.121120.1493fa_IR
dc.identifier.issn2322-1453
dc.identifier.issn2645-7539
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/srspi.2020.121120.1493
dc.identifier.urihttp://ssoss.ui.ac.ir/article_24389.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112896
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی و تحلیل جامعه‌شناختی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به مدیریت بدن است. روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیلی و ازلحاظ هدف، کاربردی بود که به روش میدانی اجرا شد. جامعۀ آماری همۀ دختران و پسران 18-16 سال شهر اصفهان بودند که در 6 ماه اول سال 1397 در 470 باشگاه دولتی و خصوصی فعال در حوزۀ بدنسازی، پرورش اندام و ایروبیک شرکت کرده بودند که با توجه به وجودنداشتن آمار دقیق از تعداد آنها، براساس جدول کرجسی و مورگان (1970) برای جامعۀ نامعلوم، تعداد 384 نفر به‌‌منزلۀ نمونۀ پژوهش به روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری پژوهش پرسش‌نامۀ محقق‎‌ساخته‌‌ای بود که روایی صوری و محتوایی آن ضمن بررسی دقیق متون و ادبیات پژوهش، پس از نظرخواهی از استادان و متخصصان (10 نفر) تأیید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (86/0) محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌‌ها از روش‌‌های آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و روش‌های آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی مرتبۀ دوم) استفاده شد. نتایج نشان دادند مهم‌ترین عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به مدیریت بدن، به ترتیب شامل فرهنگ عمومی بین جوانان (84/0)، پذیرش اجتماعی و گروه دوستان و همسالان (81/0)، تبلیغات ماهواره‌‌ها و رسانه‌‌ها (79/0)، گروه‌‌های مرجع (72/0)، نارضایتی از بدن (71/0)، عوامل اقتصادی (62/0) و سرمایۀ فرهنگی (41/0) است.fa_IR
dc.format.extent973
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofStrategic Rssearch on Social Problems in Iran University of Isfahanen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/srspi.2020.121120.1493
dc.subjectجوانانfa_IR
dc.subjectعوامل جامعه‌شناختیfa_IR
dc.subjectمدیریت بدنfa_IR
dc.subjectاصفهانfa_IR
dc.titleتحلیل جامعه‌شناختی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به مدیریت بدن مطالعۀ موردی: جوانان 18-16سالۀ شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه اصفهان ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد