دوره 15, شماره 60
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارتقاء تابآوری سازمانی از طریق تفکر راهبردی کارآفرینانه با نوسازی راهبردی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)یکی از ویژگیهای سازمانهای موفق، تاب آوری سازمانی است. هدف این تحقیق بررسی تاثیر تفکر راهبردی کارآفرینانه بر تابآوری سازمانی با توجه به نقش میانجی نوسازی راهبردی است. برای دستیابی به هدف تحقیق، با توجه به مبانی نظری و ...
-
شناسایی سیستماتیک عوامل مؤثر بر تنش در همرقابتی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)همرقابتی - همکاری و رقابت همزمان میان شرکتها - پدیدهای مهم در مدیریت راهبردی است. همرقابتی میتواند به سطوح عملکردی بالاتر بینجامد. مشارکت در همرقابتی اغلب باعث تنش، رفتار فرصتطلبانه و نشت دانش میشود و رابطهای ...
-
بررسی نقش اهرم های کنترل استراتژیک (سایمونز) بر مزیت رقابتی با نقش میانجی عملکرد نوآورانه
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)هدف از این مطالعه تعیین تاثیر اجرای نظامهای کنترل سایمونز (کنترل تشخیصی، کنترل تعاملی، کنترل اعتقادی و کنترل مرزی) بر مزیت رقابتی با واسطه عملکرد نوآورانه است. با توجه به اینکه اکثر پیشینه حول مزیت رقابتی و نوآوری ...
-
تحلیل پویایی سیستم تامین منابع انرژی الکتریکی مبتنی بر روند تغییرات اقلیمی ایران
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)صنعت برق که در امنیت انرژی کشورها نقش تعیینکنندهای دارد در جهان با چالشهایی نظیر افزایش تقاضا، انتشار گازهای گلخانهای و تغییرات اقلیمی مواجه شده است. با توجه به روند افزایشی تقاضای انرژی الکتریکی و تغییرات اقلیمی، ...
-
طراحی مدل چندسطحی مدیریت عملکرد منابع انسانی در شهرداری تهران
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)بخشینگری در حوزة عملکرد به اتلاف منابع، ضعف عملکردها در هر سطح و ناکارآمدی مدیریت سازمان منجر میشود. ازاینرو، ایجاد کارایی در تمام سطوح سازمانی، برای هماهنگی در مدیریت منابع انسانی، الزامی است. پژوهش حاضر، با هدف طراحی ...
-
تدوین استراتژی و هدفگذاری استراتژیک بازاریابی درصنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)توسعه اقتصادی هر کشور تا اندازهای به کارایی و میزان عملکرد صنعت هوانوردی و فرودگاهی و حملونقل هوایی وابسته است. هدف پژوهش، تبیین الگو در راستای تدوین استراتژی و هدفگذاری استراتژیک عملکرد بازاریابی و بازار صنعت هوانوردی ...
-
تأثیر اتحاد راهبردی بر یادگیری راهبردی با نقش آیندهنگاری راهبردی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)در مکتب راهبرد یادگیری، اعضای سازمان هستند که راهبرد را یاد گرفته و آن فعالیتی است که از دل فرایندهای یادگیری ظهور میکند و بر همین اساس مورد توجه سازمانها و شرکتهای متعددی قرار گرفته است. سازمانها با نگرش یادگیری به ...
-
تاثیر پویایی و سازگاری قابلیتهای بازاریابی با شدت رقابت در ارتقاء عملکرد صادراتی شرکتهای تجاری
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)هدف پژوهش، بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی پویا و سازگار بر عملکرد شرکتها در بازاریابی بینالمللی است. نوع پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل شرکتهای صادرکننده ...
-
سازوکارها و کارکردهای مدیریت دانش مشتریان و مدیران صنعت در ارتقای عملکرد سازمانی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)بنگاههای کوچک و متوسط نقش حیاتی در تولید صنعتی و توسعه اقتصادی کشورها دارند. از این رو پژوهش حاضر با بررسی تاثیر سه عامل سهگانه فناوری، انسانی و سازمانی بر عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با ...
-
شناسایی عوامل مؤثر، ابعاد و پیامدهای تفکر استراتژیک
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)تفکر استراتژیک، شایستگی کلیدی به منظور مواجهه با عدمقطعیت و پیچیدگی محیط است. با این حال، فقدان این شایستگی کلیدی و از طرفی کمبود مطالعات در این زمینه هدف اصلی پژوهش را شکل داده است. این هدف شناسایی عوامل مؤثر، ابعاد و ...
-
ارائه چارچوب مفهومی همتکاملی در زیست بوم کسبوکار
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)همتکاملی یکی از مفاهیم علمی در حوزه سازمانی به اقتباس از زیست بومهای زیستی است و از جمله روابطی بوده که در سالهای اخیر بسیار در زیست بومها مورد توجه قرار گرفته است. روش پژوهش اسنادی- مرور نظاممند و در مرحله ...
-
ارزیابی میزان رضایت بیمهگذاران از پرداخت خسارت در بیمههای درمان تکمیلی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)با توجه به اینکه بیمههای درمان تکمیلی نقش بسزایی در زندگی و سلامت افراد جامعه و همچنین تأمین مالی هزینههای درمانی افراد دارند، از این رو رضایت بیمهگذاران نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. رضایت بیمهگذاران نشان میدهد ...
-
بررسی و آسیب شناسی قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمهگری
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)صنعت بیمه که یکی از بخشهای خدمت رسان به کلیۀ بخش های اقتصادی و مردم است، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و ایجاد امنیت و رفاه کشور دارد. «قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمهگری»، اصلی ترین چارچوب قانونی حاکم بر فعالیت صنعت ...
-
تبیین و توسعه ابعاد محتوایی استراتژی تحول دیجیتال
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)از آنجا که فناوریهای دیجیتال ابعاد مختلف سازمانها را تحتتأثیر قرار داده تا جایی که کمترین کسبوکاری را در صنایع مختلف میتوان مستقل از این نوع فناوریها تصور کرد. از این رو، سازمانها برای رقابت و بقا، راهی جز تحول ...
-
تحلیل محتوای چشمانداز، ماموریت و ارزشهای شرکتهای توزیع دارو ایران، مالزی و آمریکا
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-12-21)شبکه توزیع، از مراحل کلیدی در زنجیره تأمین کالا به شمار میرود که نشان دهنده موجودیها و جریانها از نقطه نهایی تولید تا مشتری یا کاربر نهایی است. یکی از این صنایع به جهت حساسیت محصول و جامعه هدف آن، صنعت توزیع دارو است. ...



