بررسی تأثیر مدیریت افکار عمومی بر احساس امنیت اجتماعی شهروندان اصفهانی
(ندگان)پدیدآور
مقتدایی, لیلاامیری اسفرجانی, زهرانوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
احساس امنیت اجتماعی در جامعه زمینه را برای سازگاری بین گروههای اجتماعی، قومی، دینی و نژادی مختلف (باتوجهبه تنوع این شاخصها در کشور ما) فراهم و فضای اجتماعی امنتری برای تعاملات اجتماعی گروهها با یکدیگر ایجاد میکند. بهعبارتدیگر، در صورت تأمین احساس امنیت اجتماعی در جامعه، برای گروههای مختلف منتسب به هویتهای گوناگون، امنیت ایجاد خواهد شد. هدف اصلی این پژوهش، بررسی میزان تأثیر مدیریت افکار عمومی بر احساس امنیت اجتماعی شهروندان اصفهان و جامعه آماری آن، شامل کلیه افراد با بیش از 15 سال در سالهای 94-95 است. روش تحقیق دو شیوه اسنادی و پیمایشی بوده و حجم نمونه با استفاده از نرمافزار Sample Power375 نفر برآورد شده است. همچنین، شیوه نمونهگیری سهمیهای متناسب با حجم، براساس متغیرهای گروه سنی و جنس و محل سکونت بوده است و نتایج بهدستآمده نشان میدهد عواملی مانند رهبران فکری، تبلیغات، گروههای فشار سودطلب و آرمانگرا و استفاده از رسانههای داخلی بر احساس امنیت اجتماعی افراد مدنظر بهصورت مستقیم و معنادار و شایعات، میزان استفاده از شبکههای اجتماعی و رسانههای خارجی بر این احساس، به شیوه معکوس و معنادار تأثیر دارند.
کلید واژگان
مدیریت افکار عمومیامنیت
احساس امنیت اجتماعی
امنیت اجتماعی، اقتصادی، روانی، عمومی، سیاسی و اخلاقی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-10-231396-08-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار، گروه علومتربیتی دانشگاه اصفهان، ایرانمربی، گروه جامعهشناسی مؤسسه آموزش عالی امین فولادشهر، ایران
شاپا
2322-14532645-7539




