نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبخشی زاده برج, کبریfa_IR
dc.contributor.authorبشیرپور, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبرادریان, پردیسfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:32:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:32:18Z
dc.date.available1403-12-20T21:32:18Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:32:18Z
dc.date.issued2025-02-19en_US
dc.date.issued1403-12-01fa_IR
dc.date.submitted2024-08-19en_US
dc.date.submitted1403-05-29fa_IR
dc.identifier.citationبخشی زاده برج, کبری, بشیرپور, مهدی, برادریان, پردیس. (1403). مقایسۀ نقشۀ ذهنی خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک استعاره‌های استخراجی زالتمن. تحقیقات بازاریابی نوین, 14(4), 1-30. doi: 10.22108/nmrj.2025.142345.3087fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.142345.3087
dc.identifier.urihttps://nmrj.ui.ac.ir/article_29204.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125071
dc.description.abstractامروزه توسعۀ فناوری باعث ایجاد رفتارهای جدیدی در مصرف‌کنندگان شده است که رشد خرید محصولات به‌صورت آنلاین تنها یکی این رفتارهاست. در پژوهش حاضر تلاش شده است چرایی رفتار خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک استعاره‌های استخراجی زالتمن بررسی و نتایج مربوط به بخش آنلاین و آفلاین مقایسه شود. پژوهش حاضر به‌لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به‌لحاظ جهت‍گیری توصیفی-پیمایشی است. جامعۀ مطالعه‌شده دانشجویان دانشکدۀ مدیریت دانشگاه علامه‌طباطبائی بوده است. داده‌های لازم برای اجرای این پژوهش با روش زیمت و انجام‌دادن مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته از ۱۹ دانشجو جمع‍آوری شده است که ۹ نفر از آنان ضمن اعتماد بیشتر به فروشگاه مجازی، جست‌وجو پوشاک، کسب اطلاعات و خرید آن از این فروشگاه و 10 نفر دیگر به فروشگاه سنتی اعتماد بیشتری داشتند؛ به‌طوری که خرید پوشاک را از این نوع فروشگاه انجام می‌دادند. محققان در این مطالعه با انجام‌دادن مصاحبۀ عمیق نیمه‍ساختاریافته به درک عمیق‌تر و شناخت ارزش‍های حاصل از هر‌کدام از ویژگی‍های برشمرده رسیدند. درنهایت، با استفاده از تحلیل تم مصاحبه‍ها سازه‍هایی چون چانه‌زنی، تنوع، امکان پرو، خرید با دیگران و بررسی از نزدیک در خرید آفلاین و مشتری‌مداری، تقلب، عدم امکان پرو، جست‌وجوی کوتاه اینترنتی و ... در خرید آنلاین به‌عنوان عوامل مؤثر بر رفتاران خریداران شناسایی شد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.142345.3087
dc.subjectپدیدارشناسیfa_IR
dc.subjectدرگیری ذهنیfa_IR
dc.subjectزیمتfa_IR
dc.subjectمصاحبۀ نردبانیfa_IR
dc.subjectنقشة سلسله‌مراتبی ارزشfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.titleمقایسۀ نقشۀ ذهنی خریداران آنلاین و آفلاین پوشاک با استفاده از تکنیک استعاره‌های استخراجی زالتمنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه‌طباطبائی ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش تجارت الکترونیک، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌ طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage30
nlai.contributor.orcid0000-0002-7294-1964
nlai.contributor.orcid0000-0001-5964-9662
nlai.contributor.orcid0009-0007-7857-2852


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد