نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهزادنیا, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorنایب زاده, شهنازfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی نسب, سید حسنfa_IR
dc.contributor.authorدهقان اشکذری, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:32:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:32:16Z
dc.date.available1403-12-20T21:32:16Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:32:16Z
dc.date.issued2024-11-21en_US
dc.date.issued1403-09-01fa_IR
dc.date.submitted2024-08-03en_US
dc.date.submitted1403-05-13fa_IR
dc.identifier.citationبهزادنیا, مهرداد, نایب زاده, شهناز, حاتمی نسب, سید حسن, دهقان اشکذری, محمدرضا. (1403). سنخ‌شناسی علمی / ذهنی عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با کاربست روش ذهن‌شناختی کیو. تحقیقات بازاریابی نوین, 14(3), 97-134. doi: 10.22108/nmrj.2024.142344.3088fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.142344.3088
dc.identifier.urihttps://nmrj.ui.ac.ir/article_29131.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125068
dc.description.abstractپژوهش‌ها در‌زمینۀ استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با توجه به رشد بازارهای رقابتی و شدت تحولات در‌زمینۀ رقابت اهمیت یافته است؛ ولی به‌دلیل عدم شناخت عملکرد بازاریابی در پژوهش‌ها که راهگشای محققان در این راه است، آنها نمی‌توانند از فرصت‌های موجود به‌درستی استفاده کنند؛ بنابراین ضرورت پژوهشی برای شناخت دقیق عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با کاربست روش کیو وجود دارد. چارچوب فلسفی پژوهش از‌نوع پارادایم تفسیری-اثبات‌گرایی است. روش پژوهش برحسب شیوۀ گردآوری داده‌ها کیفی، از‌لحاظ جهت‌گیری، توسعه‌ای، به‌لحاظ ماهیت، اکتشافی و از‌نوع پژوهش آمیخته (کیفی-کمّی) است. جامعۀ آماری تعداد 13 نفر از خبرگان و فعّالان در استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک است که به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند و غیراحتمالی انتخاب شده‌اند. در این مطالعه برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS-26 و از روش تحلیل عاملی استفاده شد. پس از بررسی‌های دقیق و سازمان‌دهی داده‌ها 119 گزاره یا عبارت به‌صورت مرور سیستماتیک شناسایی و درنهایت، 41 گزاره به‌عنوان نمونۀ کیو انتخاب شد و در پایان، مشارکت‌کنندگان گزاره‌ها را اولویت‌بندی کردند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی کیو نشان داد که 4 دیدگاه مختلف یا الگوی ذهنی به عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک در‌میان خبرگان آگاه وجود دارد؛ ازجمله «شاخص‌های عملکرد مشتری در فین‌تک»، «توسعه و کارایی در ارتباط با مشتری»، «موفقیت فروش و وفاداری مشتری»، «استراتژی رشد و رضایت در فین‌تک». نظر به‌ضرورت ارتقای عملکرد بازاریابی شرکت‌های فعّال در صنعت فین‌تک در دنیای فرارقابتی امروز و لزوم یکپارچگی در سیستم‌های ارزیابی عملکرد بازاریابی نتایج پژوهش حاضر می‌تواند به تبیین پارادایم فکری خبرگان این صنعت و در‌نتیجه، رشد و بالندگی آن کمک کند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2024.142344.3088
dc.subjectعملکرد بازاریابیfa_IR
dc.subjectفناوری مالیfa_IR
dc.subjectاستارتاپfa_IR
dc.subjectاستارتاپ‎های حوزۀ فین‎تکfa_IR
dc.subjectروش کیوfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.titleسنخ‌شناسی علمی / ذهنی عملکرد بازاریابی استارتاپ‎های حوزۀ فین‎تک با کاربست روش ذهن‌شناختی کیوfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage97
dc.citation.epage134
nlai.contributor.orcid0000-0003-0048-9486
nlai.contributor.orcid0000-0003-1063-0631
nlai.contributor.orcid0000-0002-3921-9857
nlai.contributor.orcid0000-0002-5868-7808


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد