نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملک محمدی, بتولfa_IR
dc.contributor.authorسعیدا اردکانی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorکنجکاو منفرد, امیر رضاfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:32:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:32:15Z
dc.date.available1403-12-20T21:32:15Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:32:15Z
dc.date.issued2024-11-21en_US
dc.date.issued1403-09-01fa_IR
dc.date.submitted2024-06-29en_US
dc.date.submitted1403-04-09fa_IR
dc.identifier.citationملک محمدی, بتول, سعیدا اردکانی, سعید, کنجکاو منفرد, امیر رضا. (1403). طراحی و اعتبارسنجی الگوی بازاریابی پایدار در صنعت ساختمان. تحقیقات بازاریابی نوین, 14(3), 53-76. doi: 10.22108/nmrj.2025.141386.3059fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.141386.3059
dc.identifier.urihttps://nmrj.ui.ac.ir/article_29133.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125066
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی الگوی بازاریابی پایدار در صنعت ساختمان انجام شده است. این پژوهش از‌نظر هدف، یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای و از‌منظر روش گردآوری داده‌ها یک پژوهش‌های پیمایشی-مقطعی است. برای دستیابی به هدف پژوهش از طرح آمیختۀ اکتشافی استفاده شد. جامعۀ مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل مدیران شورای ساختمان پایدار ایران است. در این مطالعه نمونه‌گیری به روش هدفمند انجام شد و با 21 نفر به اشباع نظری رسید. جامعۀ آماری بخش کمّی نیز شامل کارشناسان صنعت ساختمان است که حجم نمونه با روش اندازۀ اثر و توان آزمون 145 نفر برآورد و درنهایت، حجم نمونه با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تأمین شد. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه و پرسشنامه استفاده شد. مقوله‌های زیربنایی بازاریابی پایدار با روش گراندد تئوری شناسایی و الگوی نهایی با روش حداقل مربعات جزئی اعتبارسنجی شد. تحلیل داده‌های کیفی با نرم‌افزار Maxqda و بخش کمّی با Smart PLS انجام شد. نتایج نشان داده است که بر‌اساس الگوی پارادایمی پژوهش شرایط علّی شامل عوامل سازمانی، عوامل مشتری و عوامل محیطی است که این عوامل بر پدیدۀ محوری (بازاریابی پایدار) تأثیر می‌گذارد. مؤلفه مذکور به‌همراه شرایط زمینه‌ای (زیرساخت‌های پایداری صنعت ساختمان) بستر لازم را فراهم می‌آورد. شرایط مداخله‌گر نیز (مسئولیت اجتماعی شرکت و بی‌اطمینانی صنعت ساختمان) بر راهبرد مدل (استراتژی پایداری بازاریابی) اثر می‌گذارد. در‌نهایت، استراتژی پایداری بازاریابی به پایداری زیست‌محیطی، پایداری اقتصادی و پایداری اجتماعی منجر می‌شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2025.141386.3059
dc.subjectبازاریابی پایدارfa_IR
dc.subjectصنعت ساختمانfa_IR
dc.subjectرویکرد آمیختهfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.titleطراحی و اعتبارسنجی الگوی بازاریابی پایدار در صنعت ساختمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage53
dc.citation.epage76
nlai.contributor.orcid0009-0008-2130-4587


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد