دوره 23, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اولویتبندی عناصر برنامة درسی پیشنهادی آموزش شهروندی الکترونیک در دورۀ ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)گسترش مشارکت دیجیتالی در دنیای امروز محیطهای آموزشی را با مسئلة تبدیل کودکان به شهروندان نمونة جامعه روبهرو کرده است. هدف این تحقیق تعیین عناصر برنامة درسی پیشنهادیِ آموزش شهروند الکترونیک و اولویتبندی آنهاست. پژوهش ...
-
طراحی و اجرای یادگیری شخصی سازی شده مبتنی بر ابزارهای درسی الکترونیکی و تاثیر آن بر توانایی های خودتنظیمی، خودکارآمدی تحصیلی و کیفیت یادگیری دانش آموزان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)پژوهش حاضر با هدف طراحی و اجرای یادگیری شخصیسازیشده مبتنی بر ابزارهای درسی الکترونیکی و تاثیر آن بر تواناییهای خودتنظیمی، خودکارآمدی تحصیلی و کیفیت یادگیری دانشآموزان با روش نیمه (شبه) آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
-
بررسی تطبیقی پساپدیدارشناسی و ساختگرایی انتقادی در مطالعات فناوری و دلالتهای آن در تعلیموتربیت
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)هدف این پژوهش بررسی شباهتها و تفاوتها و امکان تطبیق دو رویکرد مهم در فلسفۀ فناوری یعنی پساپدیدارشناسی و ساختگرایی انتقادی و دلالتهای آن در تعلیموتربیت است؛ ازاینرو با استفاده از روش تحلیل و توصیف و استنتاج، ابتدا ...
-
ارائۀ چهارچوب مفهومی اشاعۀ برنامۀ درسی در نظام آموزشوپرورش عمومی جمهوری اسلامی ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)هدف از این پژوهش ارائۀ چهارچوب مفهومی اشاعۀ برنامۀ درسی در آموزشوپرورش عمومی است. پژوهش از نوع کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی استقرایی انجام شد. دادهها ازطریق بررسی اسناد و منابع علمی، مرتبط با موضع پژوهش در ...
-
طراحی و تبیین مدل معلمرهبری در مدارس دوره ابتدایی با رویکرد فراترکیب
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)هدف پژوهش حاضر، طراحی و تبیین مدل معلمرهبری در مدارس دوره ابتدایی است و به روش کیفی از نوع فراترکیب با استفاده از رویکرد هفتمرحلهای سندلوسکی و باروسو (2007) انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مطالعات فارسی و انگلیسی ...
-
شناسایی مؤلفههای مؤثر در بالندگی نظام آموزش و پرورش از دیدگاه صاحبنظران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفههای مؤثر در بالندگی نظام آموزش و پرورش از دیدگاه صاحبنظران بود که با رویکرد کیفی و روش مطالعۀ موردی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش صاحبنظران حوزۀ بالندگی و مدیران ارشد آموزش و پرورش استان سمنان ...
-
پدیدارنگاری ادراک معلمان و دانشآموزان از وضعیت موجود تشویق در مدارس ابتدایی و روشهای مطلوب تشویق
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-12-21)هدف از انجام این پژوهش واکاوی وضعیت کنونی تشویق دانشآموزان دورهٔ ابتدایی است؛ که از نظر هدف «کاربردی» بوده و با روش «پدیدارنگاری» ـ از روشهای کیفی و درون پارادایم تفسیرگرایی ـ اجرا شده است. جامعهٔ آماری عوامل نظام ...



