دوره 23, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی ابعاد و مؤلفههای جامعة یادگیری هیئتعلمی (FLC)، طراحی مدل با روش آمیخته (مطالعة موردی: پردیس دانشگاه فرهنگیان استان تهران)
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)پژوهش حاضر که با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفههای جامعة یادگیری هیئتعلمی بهمنظورِ ارائة مدل توسعة حرفهای در دانشگاه انجام گرفته است ازنظرِ هدف کاربردی و ازنظرِ ماهیت دادهها آمیختة اکتشافی است. دادهها ازطریق مصاحبه و ...
-
تأثیر کجفهمیهای مفاهیم شیمی در آموزش مباحث زیستشناسی دورۀ دوم متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)پژوهش حاضر پژوهشی کیفی است که با هدف بررسی تأثیر کجفهمیهای مفاهیم شیمی در آموزش مباحث زیستشناسی متوسطة دوم انجام شده است. نمونهگیری در این پژوهش بهصورت تصادفی ساده است. جامعة آماری پژوهش را همة دانشآموزان دختر پایة ...
-
اعتباریابی سازوکارهای کالبدی شایستگی معلم در نقش یادگیرندة مادامالعمر در نظام آموزشوپرورش ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)هدف این پژوهش اعتباریابی سازوکارهای کالبدی شایستگی معلم در نقش یادگیرندة مادامالعمر است. جامعة آماری پژوهش 269 نفر از اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی شهر تهران بودند که با روش نمونهگیری هدفمند از نوع بارز ۱۵۰ نفر از ...
-
تحلیلی آیندهپژوهانه بر پیشرانهای برنامة درسی دورة ابتدایی و دلالتهای آنها
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)انقلاب صنعتی چهارم با خصوصیات منحصربهفردش شیوههای آموزش، یادگیری و تفکر ما را متحول خواهد کرد. ازاینرو، هدف پژوهش حاضر، شناسایی نیروهای پیشران اثرگذار در برنامة درسی دورة ابتدایی و تحلیل دلالتهای آنهاست. این پژوهش با ...
-
تحلیل محتوای کتابهای علوم دورۀ دوم ابتدایی براساس الگوی خلاقیت پلسک
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتابهای علوم دورۀ دوم ابتدایی براساس الگوی خلاقیت پلسک انجام شده است. روش تحقیق بهلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر گردآوری دادهها توصیفی و از نوع تحلیل محتوای کمّی بود. جامعۀ آماری کتابهای علوم ...
-
شناخت احساسات دانشجو معلمان به کمک گفتمان مرزی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و با هدف شناخت احساسات و ارتباط آن با هویت دانشجومعلم و بهکارگیری گفتمان مرزی در واکاوی و ارتقای احساسات مثبت انجام شده است. ازاینرو، 57 سند (در پاسخ به سؤال اول 24 سند، سؤال دوم 10 و سؤال ...
-
تأملی بر ادبیات نیازسنجی آموزشی از منظر برنامهریزی درسی شاخة تحصیلی فنیوحرفهای: یک کاوشگری انتقادی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر، تأملی انتقادی بر ادبیات نیازسنجی آموزشی از منظر برنامهریزی درسی شاخة فنیوحرفهای است. ازاینرو، از روش کاوشگری فلسفی انتقادی استفاده شده است. جامعة پژوهش از تمامی پژوهشها، کتابها، مقالهها و محتواهای ...



