امکان¬سنجی پیاده¬سازی روابط عمومی الکترونیک در سازمان¬های دولتی ایران با توجه به فرآیند جهانی¬شدن
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق در پی پاسخگویی به این سؤال هستیم که با توجه به فرآیند جهانیشدن تا چه میزان امکان پیادهسازی و توسعهی روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای دولتی ایران وجود دارد؟ نخست ادبیات موضوع بررسی و پس از تعیین چهارچوب نظری (نقش دولت، عوامل روانشناختی، عوامل اقتصادی، مدیریت استراتژیک و عوامل ساختاری) به عنوان عوامل مؤثر در پیادهسازی و توسعهی روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای دولتی ایران از دیدگاه مدیران انجمن روابط عمومی شهرستان تهران مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوهی اجرا توصیفی- پیمایشی از شاخهی تحقیقات میدانی میباشد. جامعهی آماری این پژوهش کلیهی مدیران انجمن روابط عمومی در شهرستان تهران را شامل میشود که از میان پرسشنامههای توزیعشده به تعداد 184 نفر پاسخ دادهاند. بهدلیل محدودیت جامعهی آماری حجم نمونه و جامعه برابر است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تحقیق در بخش آمار توصیفی از آمارههای میانگین ، درصد فراوانی و در بخش آمار استنباطی از آزمونهایی نظیر خیدو و فریدمن استفاده شده است. در پایان با عنایت به آزمون به عمل آمده فریدمن در خصوص رتبهبندی مؤلفههای توسعهی روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای دولتی با توجه به فرآیند جهانیشدن پیشنهادات راهبردی ارائه شده است.
کلید واژگان
جهانی¬شدنروابط عمومی الکترونیک
عوامل روان¬شناختی
عوامل اقتصادی
مدیریت استراتژیک
عوامل ساختاری
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies
شاپا
2538-50382538-4929




