• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر جهانی¬شدن بر نظام آموزش¬وپرورش (مطالعه¬ی تطبیقی انگلستان، ژاپن و امریکا)

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    252.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از مهم‌ترین مسائل محوری آموزش‌وپرورش در عصر جهانی‌شدن استفاده از فنّاوری اطلاعات است. این پژوهش با بررسی تأثیر جهانی‌شدن بر نظام آموزش‌وپرورش به دو سؤال محوری «جهانی‌شدن چه تأثیری بر نظام آموزش‌وپرورش کشورهای انگلستان، ژاپن و امریکا داشته است؟» و «اصلاحات آموزشی و به‌کارگیری فنّاوری اطلاعات در نظام آموزش‌وپرورش این کشورها به چه صورت بوده است؟» پاسخ می‌دهد. با توجه به یافته‌های تحقیق اغلب کشورهای پیش‌رفته خصوصاً انگلستان، ژاپن و امریکا جهانی‌شدن را نه تهدید بلکه فرصت می‌دانند؛ زیرا همان‌طورکه تاریخ نشان می‌دهد آن‌ها خود در فرایند تاریخی سرامد و پیش‌رو تغییرات جهانی بوده و هستند. تغییراتی که از لحاظ فکری در دوره‌ی رنسانس آغاز و پس از انقلاب صنعتی تشدید و در دوران اخیر به اوج خود رسیده است. این تغییرات منجر به اصلاح و نوآوری و پیش‌رفت این کشورها در زمینه‌های اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به‌خصوص آموزشی شده است. آن‌ها همواره سعی کرده‌اند در نشست‌های بین‌المللی با اتخاذ سیاست‌های جهانی به هم‌گرایی‌ای واحد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نائل شوند و برحسب آن سایر کشورها را نیز با خود همراه سازند.
    کلید واژگان
    جهانی¬شدن
    آموزش
    آموزش¬وپرورش
    فنّاوری اطلاعات در آموزش

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2011-11-22
    1390-09-01
    ناشر
    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
    Center of Strategic Studies

    شاپا
    2538-5038
    2538-4929
    URI
    http://sspp.iranjournals.ir/article_2471.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112363

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب