تأثیر جهانی¬شدن بر نظام آموزش¬وپرورش (مطالعه¬ی تطبیقی انگلستان، ژاپن و امریکا)
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
از مهمترین مسائل محوری آموزشوپرورش در عصر جهانیشدن استفاده از فنّاوری اطلاعات است. این پژوهش با بررسی تأثیر جهانیشدن بر نظام آموزشوپرورش به دو سؤال محوری «جهانیشدن چه تأثیری بر نظام آموزشوپرورش کشورهای انگلستان، ژاپن و امریکا داشته است؟» و «اصلاحات آموزشی و بهکارگیری فنّاوری اطلاعات در نظام آموزشوپرورش این کشورها به چه صورت بوده است؟» پاسخ میدهد.
با توجه به یافتههای تحقیق اغلب کشورهای پیشرفته خصوصاً انگلستان، ژاپن و امریکا جهانیشدن را نه تهدید بلکه فرصت میدانند؛ زیرا همانطورکه تاریخ نشان میدهد آنها خود در فرایند تاریخی سرامد و پیشرو تغییرات جهانی بوده و هستند. تغییراتی که از لحاظ فکری در دورهی رنسانس آغاز و پس از انقلاب صنعتی تشدید و در دوران اخیر به اوج خود رسیده است. این تغییرات منجر به اصلاح و نوآوری و پیشرفت این کشورها در زمینههای اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بهخصوص آموزشی شده است. آنها همواره سعی کردهاند در نشستهای بینالمللی با اتخاذ سیاستهای جهانی به همگراییای واحد در زمینههای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نائل شوند و برحسب آن سایر کشورها را نیز با خود همراه سازند.
کلید واژگان
جهانی¬شدنآموزش
آموزش¬وپرورش
فنّاوری اطلاعات در آموزش
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies
شاپا
2538-50382538-4929




