مرور دوره 35, شماره 3 بر اساس عنوان

  • ارزیابی تطبیقی کنشگری رسانه‌ای دانشجویان (مورد مطالعه: قطب جغرافیایی 4 دانشگاه فرهنگیان) 

    دویران, علیرضا؛ صاحب ناسی, احمد علی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده در نوع و نحوة هدایت کنشگری مسائل اجتماعی دارند. ارتباط دانشگاه و دانشجویان با رسانه‌های متعدد و متنوع اجتماعی بیشترین تأثیر را در هدایت افکار و اندیشه‌های آنان به‌ویژه در رخ‌داد مسائل اجتماعی‌ سیاسی ...

  • بازنمایی زیست مجازی کودکان اینفلوئنسر در اینستاگرام 

    خجیر, یوسف؛ فرمند خانقشلاقی, ساناز (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    با گسترش شبکه‎های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام فعالیت کودکان اینفلوئنسر در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. کاربران شبکه‌های اجتماعی از این کودکان به‌عنوان "کودکان کار اینستاگرامی" یاد می‌کنند که تبدیل به منبع درآمدی ...

  • بازنمایی مؤلفه‌های فرهنگی برند ملی جمهوری اسلامی ایران در بستر شبکه‌‌ی اجتماعی اینستاگرام 

    قاسمی پیربلوطی, محمدامین؛ خیامی, عبدالکریم؛ جعفری هفتخوانی, نادر (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    در پژوهش حاضر با هدف افزایش ‏شناخت درباره‌ی چگونگی بازنمایی مؤلفه‌های فرهنگی برند ملی جمهوری اسلامی ایران در بستر شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، 75 پست نمونه ‏‏(با نمونه‌گیری هدفمند) از پنج صفحه‌ی منتخب در بازه‌ی زمانی معین، ...

  • بررسی کنشگری هیستریونیک کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی 

    راستین آریا, مسعود؛ تقی آبادی, مسعود (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    پژوهشگران با انتخاب موضوع کنشگری هیستریونیک کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی، به‌دنبال واکاوی روان‌شناسانۀ کنشگری این کاربران بوده‌اند. بر این اساس، مطالعۀ موردی خود را صفحۀ اینستاگرام بچه‌پولدارهای تهران قرار دادند، که در ...

  • تأثیر بازنمایی رسانه‌ای جرم بر دادرسی منصفانه با تأکید بر پروندة آتنا اصلانی 

    قدمی عزیزآباد, مصیب (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    یکی از مهم‌ترین کارکردهای جرم‌شناسی فرهنگی تمرکز بر بازنمایی رسانه‌ای جرم و جرم‌انگاری رسانه‌ای است. امّا بازنمایی رسانه‌‎ای همان‌گونه که بر وقوع جرم تأثیر‌گذار است و از طریق رمزگذاری پیام‌های خاص در انواع رسانه‌ها سعی در ...

  • تلفن همراه؛ دروازه ورود به زیست شبکه‌ای : ارائه یک نظریه زمینه‌ای 

    شاملو, ;کاظم؛ افشانی, سیدعلیرضا؛ روحانی, علی؛ مزیدی, علی محمد (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    هدف پژوهش حاضر واکاوی نقش تلفن‌ همراه هوشمند به مثابه امری تکنولوژیک در برساخت زیست شبکه‌ای کاربران ایرانی بود. روش‌شناسی حاکم بر این پژوهش کیفی و رویکرد آن، نظریه زمینه‌ای با رهیافت نظام‌مند استراوس و کربین است. جامعه‌ ...

  • مخاطب‌پژوهی سالمندان شهر اصفهان 

    حایک, مریم (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی سبک استفادة سالمندان شهر اصفهان از رسانة ملی انجام گرفت. استان اصفهان یکی از شش استانی است که سهم جمعیت سالمند آن نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است و شناسایی میل، نیاز و مصلحت سالمندان در رابطه ...

  • واکاوی نقش ذهن‌آگاهی بر سواد رسانه‌ای با نقش میانجی سبک‌های ارتباطی 

    ریاضی مقدم, مسعود؛ کشاورز, محمد؛ اسدبک, مهدی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-11-21)
    امروزه در بسیاری از کشورها سواد رسانه‎‌ای مورد توجه اندیشمندان و مردم جامعه قرار گرفته است و متغیرهای زیادی می‌تواند سواد رسانه‌ای را تحت‌تأثیر قرار دهد. پژوهش حاضر با هدف واکاوی نقش ذهن‌آگاهی بر سواد رسانه‌ای با نقش میانجی ...