• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیلی بر روابط تعاملی ابعاد توسعۀ کارآفرینی از طریق ورزش در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور

    (ندگان)پدیدآور
    حسن زاده, علیپوررنجبر, محمدمنوچهری نژاد, محسن
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با هدف تحلیلی بر روابط تعاملی ابعاد توسعه کارآفرینی از طریق ورزش در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور طراحی و اجرا شد. روش این تحقیق از نوع آمیخته بود که در دو بخش کیفی و کمّی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق متخصصانی بودند که به موضوع پژوهش اشراف کامل داشتند. ابزارهای گردآوری تحقیق، مصاحبه نیمه­ساختاریافته و پرسش‌نامه محقق­ساخته بود. در قسمت تجزیه‌وتحلیل کمّی تحقیق، از روش دیمتل و در بخش کیفی از روش دلفی فازی استفاده شد. پس از انجام روش دلفی فازی، 46 گویه در چهار بعد اصلی و دوازده بعد فرعی شناسایی و دسته­بندی شدند؛ به‌صورتی‌که چهار بعد اصلی و دوازده بعد فرعی شامل عامل محیطی (آداب‌ورسوم، قوانین و مقررات، مسائل سیاست و مسائل اجتماعی)، عامل تجاری (بازارها و محصولات ورزشی)، عامل تخصصی (فناوری، تجربه، رویدادهای ورزشی و آموزش) و عامل مدیریتی (برنامه‌ریزی و ارزیابی و نظارت) بود. در ادامه تحقیق، برای انجام روش دیمتل از دوازده مؤلفه شامل آداب‌ورسوم، قوانین و مقررات، مسائل سیاست، مسائل اجتماعی، بازارها، محصولات ورزشی، فناوری، تجربه، رویدادهای ورزشی، آموزش، برنامه‌ریزی و ارزیابی و نظارت استفاده شد. روش دیمتل برای شناسایی روابط بین ابعاد به کار رفت. مطابق با روابط مشخص شد که نقش آموزش، قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت، آداب‌ورسوم و مسائل سیاست در بروز و شکل‌گیری سایر عوامل در راستای توسعه کارآفرینی از طریق ورزش در دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای کشور، مهم و مشخص است.
    کلید واژگان
    توسعه
    دانشگاه
    کارآفرینی
    فنی و حرفه‌ای
    ورزش
    مهارت های ارتباطی در ورزش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-04-20
    1403-02-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
    دانشیار گروه تربیت‌بدنی دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران.
    استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2023.65012.1652
    https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_11458.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1121270

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب