• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Sociological Studies of Youth
    • Volume 9, Issue 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Sociological Studies of Youth
    • Volume 9, Issue 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sociological Influence of Critical and Social Pedagogy on Young Learners' English Education

    (ندگان)پدیدآور
    Kaviani, MaryamHamidi, Mokarameh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    313.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Education, by regarding the social and critical elements can be traced back to the 20th century. Critical pedagogy was started out of the need of reforming education in a way that it would acknowledge the influence of the present social and political elements in each and every educational context. Some critical theorists applied ideas in critical theories to education in the society. In this regard, social pedagogy describes a holistic and relationship-centered way of working in care and educational settings with people across the course of their lives. In actual fact politically and socially engaged critiques of power in everyday life, communities, and institutions are exactly what are needed to develop critical and social pedagogies in language education. This paper aims to study descriptively about the sociological effect of critical and social pedagogy on young learners' English education.
    کلید واژگان
    Young learner
    Social pedagogy
    Critical Pedagogy
    education

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2018-07-01
    1397-04-10
    ناشر
    Babol Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    Ph.D Candidate, Department of English Language Teaching, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
    Department of Social Sciences, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran

    شاپا
    2645-5498
    2645-5501
    URI
    http://ssyj.baboliau.ac.ir/article_543388.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112104

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب