• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Sociological Studies of Youth
    • Volume 2, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Sociological Studies of Youth
    • Volume 2, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Study of the Effective Social and Cultural Factors on Educational Progress of Hig School Students in Shoush

    (ندگان)پدیدآور
    Arjmand Siahposh, AshaghMoghaddas Jafari, Mohammad HassanFar Baghlani, Mohammad
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    217.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This survey is accomplished by the purpose of effective social and cultural factors on educational progress of high-school students in Shoush city.Out of 3200 persons about 280 persons were selected as sample volume according to Cochran formula. Sampling method was simple random.The most appropriate theory for this research is Parsons systematical theory .In this survey ,the relation of 8 variables are estimated with educational progress. The results from statistics in this research show that there is a meaningful relation between sex, social, class and family size, self-respect, course likeness and educational progress of students. According to acquired results , study hours, sex, parents social class and self –respect degree have more influence in prediction of educational progress of high school students.
    کلید واژگان
    Educational Progress
    Students
    Self-Respect
    Social Class and Sex

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-01-01
    1389-10-11
    ناشر
    Babol Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    *
    *
    *

    شاپا
    2645-5498
    2645-5501
    URI
    http://ssyj.baboliau.ac.ir/article_536066.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/111855

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب