• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سیاست نامه علم و فناوری
    • دوره 05, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سیاست نامه علم و فناوری
    • دوره 05, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت بندی سیاست های توسعه کارآفرینی بین المللی در بخش صنعت ایران

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, محمد علیداوری, علیمنوچهری آملی, محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    7.477 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توسعه جهانی شدن، محیط رقابتی کسب وکارها از سطوح محلی و ملی به سطح جهانی گسترش یافته است. کشورهایی موفق می‌شوند بازارها را در سطح بین  المللی در اختیار بگیرند که توانایی تولید کالاها و خدمات رقابتی را در این سطح دارند. در غیر این صورت اگر کشوری توانایی رقابت نداشته باشد، کشورهای پیشگام، بازار آن را تصاحب می کنند. بنابراین، نقش و مأموریت دولت ها در این فرایند برای بهره گیری از فرصت های بین المللی تعیین‌کننده است. توسعه کارآفرینی بین المللی یکی از حوزه های مهم سیاستگذاری است که کشور را قادر خواهد ساخت با تولید و عرضه کالاها و خدمات در سطح بین المللی، از فرصت ها بهره ببرد. با توجه به این‌که فعالیت های کارآفرینی بر محوریت نوآوری، خطرپذیری و نااطمینانی، فرصت و اطلاعات استوار است، نقش دولت در این زمینه اهمیتی ویژه دارد. دولت برای آموزش و تربیت کارآفرینان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه کارآفرینی بین المللی، مسئولیتی منحصربه‌فرد برعهده دارد؛ به خصوص این‌که سازوکار بازار قادر به تأمین آن نیست.هدف این مقاله شناسایی و اولویت بندی سیاست های توسعه کارآفرینی بین لمللی در بخش صنعت ایران است. براساس ادبیات موضوع، سیاست ها و ابزارهای سیاستی متعددی وجود دارد تا دولت ها برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه از آنها استفاده کنند و از این طریق از فرصت‌های کارآفرینانه بین المللی بهره‌ ببرند. در این مقاله، براساس یافته های مرور ادبیات، چارچوب فکری ـ نظری توسعه سیاستگذاری کارآفرینی بین‌المللی با محوریت صنعت ایران و محورهای سیاستگذاری در حوزه های آموزشی، شبکه‌سازی، فناوری، قانونی و مالی استخراج و ابزارهای سیاستی هر حوزه، از ادبیات موضوع و حقایق آشکارشده ایران، تبیین شده است. نتایج این پژوهش می‌تواند به دولت جمهوری اسلامی‌ ایران کمک کند تا در حوزه‌های گفته‌شده سیاست‌های اولی را در جهت توسعه کارآفرینی بین‌المللی انتخاب و اجرا کند.
    کلید واژگان
    کارآفرینی بین المللی
    فرصت های بین المللی
    بخش صنعت
    سیاستگذاری
    توسعه کارآفرینی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-07-23
    1394-05-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شریف (پژوهشکده سیاستگذاری)
    Sharif University of Technology (Policy Research Institute)
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

    شاپا
    2476-7220
    2717-1973
    URI
    http://stpl.ristip.sharif.ir/article_1207.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/111626

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب