دوره 14, شماره 56
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
واکاوی ارزیابانه اعضای هیات علمی از « عوامل پنهان موثر در ذهنیت اساتید بر ارزشیابی های دانشجویان»
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)هدف پژوهش حاضر، واکاوی ارزیابانه(Evaluative analysis)عوامل پنهان مؤثر بر ذهنیت اعضای هیاتعلمی دانشگاه در ارزیابیهای دانشجویان در پایان ترم بود. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کیفی و روش پژوهش ارزشیابی از نوع سنجش ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ناگویی هیجانی و رابطه آن با مکانیزمهای دفاعی در معلمان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ناگویی هیجانی و رابطه آن با مکانیزم-های دفاعی در معلمان شهر تهران در سال تحصیلی 1402-1401 انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف بنیادی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بودکه ...
-
ارزیابی روانی گفتار آزمون دهندگان فارسی آموز خارجی: نقش تکرار و خطای شروع در سطوح مختلف بسندگی زبان فارسی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)پژوهش حاضر با استفاده از دادههای شفاهی آزمونگر-آزموندهنده، یکی از سه وجه کلان روانی در انگارۀ اسکهان (2003؛ 2009)، یعنی روانی اصلاح، را در سطوح مختلف بسندگی اندازهگیری کردهاست. در این انگاره، روانی سه وجه دارد که عبارتند ...
-
مقایسه روشهای ناپارامتری برای تعیین نمره برش در آزمونهای ملاک مرجع با استفاده از شاخص یودن مورد مطالعه: آزمون تولیمو
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)شاخص یودن یک معیار متداول برای منحنی ویژگی عملکرد (ROC) است که هم کارایی یک آزمون ملاکمرجع را میسنجد و هم مقدار نمره برش را برای آزمون مشخص میکند. این پژوهش با هدف مقایسه و ارزیابی سه روش برآورد ناپارامتری تجربی، هسته ...
-
نقش تخطی از بعدیت آزمون در خطاهای همترازسازی مدلهای نظریه سؤال پاسخ و کلاسیک
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-06-21)چکیدهشناسایی عواقب تخطی از مفروضههای مدلهای اندازهگیری از دغدغههای اصلی در حوزه روانسنجی است، هدف پژوهش حاضر، مطالعه نقش نقض مفروضه تک بعدی بودن در خطای همترازسازی در نظریه کلاسیک و نظریه سؤال پاسخ بود. روش پژوهش آزمایشی ...



