• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی پلیس پایتخت
    • دوره 1392, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی پلیس پایتخت
    • دوره 1392, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الزامات اجرای مدل تعالی سازمانی در فاتب

    (ندگان)پدیدآور
    اصغر آقایی, دکترهراتی, بهروزرنجبر, بهزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    328.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این مقاله، تبیین الزامات اجرایی طرح مکنا در فاتب است. طرح مکنا از سال 1386 در ناجا آغاز شده و در گام اول کلانتری‌های تهران را تحت پوشش قرار داده است، ناجا درصدد است با بهره‌گیری از مدل سرآمدی یا همان مدل تعالی سازمانی EFQM به ابعاد توانمند‌سازی نیروی انسانی، پایش (پایش) فرایند اجرای کارها و خود ارزیابی توجه بیشتری مبذول دارد وفرایندهای اجرائی را بهبود بخشد. در این مقاله با مطالعه و بررسی کتب، مدارک و اسناد مرتبط، به معرفی مدل تعالی سازمانی EFQM پرداخته شده و مدلی را که جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی بر آن استوار شده، معرفی گردیده است. این مدل دارای 9 معیار است؛ پنج معیار آن، توانمندسازها شامل رهبری، خط مشی و راهبردی (استراتژی)، کارکنان، مشارکت‌ها و منابع، فرایندها و چهار معیار دیگر نتایج شامل نتایج مشتریان، نتایج کارکنان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد می‌باشد. همچنین ارزش‌ها و مفاهیم هشت‌گانه‌ای وجود دارد که الزام‌های پایه‌ای و بنیادین اجرای طرح مدیریت کیفیت هستند و به تبع آن، در طرح مکنا و اجرای آن در فاتب بایستی مدنظر قرار گیرند. این ارزش‌ها و الزام‌های پایه‌ای عبارت است از: مشتری-مداری، رهبری و ثبات در مقاصد، مدیریت مبتنی بر فرایندها و واقعیت‌ها، توسعه و مشارکت کارکنان، یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر، توسعه همکاری‌های تجاری و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان. سؤالل اصلی که در این مقاله به آن پرداخته شده، این است که "آیا در اجرای طرح مکنا در فاتب این الزام‌ها دیده شده است؟" بدیهی می‌باشد که تحقق رویکردهای متعالی فاتب از طریق کسب رضایت مشتریان، بهبود کیفیت خدمات و ایفای نقش الگو برای واحدهای دیگر ناجا در سطح کشور، مستلزم تدارک بستری مناسب برای مجموعه فعالیت‌ها و فرایندهای عملیاتی در قالبی هدفمند می‌باشد.
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی: تغییر نگرش
    مدل تعالی سازمانی
    مکنا
    توانمندسازی
    بنیاد مدیریت کیفیت اروپا

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

    شاپا
    3165-2008
    URI
    http://tehran.jrl.police.ir/article_14798.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/110051

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب