• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی پلیس پایتخت
    • دوره 1397, شماره 35
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی پلیس پایتخت
    • دوره 1397, شماره 35
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس 110در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ. ( مورد مطالعه : سرکلانتری سوم فاتب)

    (ندگان)پدیدآور
    قلیچ خانی, محمدمجیدی, عبداله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    829.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس در مأموریت‌های پلیسی 110 در تهران بوده است. جامعة آماری پژوهش به تعداد 182327 نفر شامل کلیة شهروندانی می‌باشد که در سال 1395 از محدودة سرکلانتری سوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در موضوع‌های گوناگون با مرکز فوریت‌های پلیسی110 تماس گرفته و در خواست خدمات فوریتی از پلیس نموده‌اند.تعداد 165 نمونه در پنج موضوع جرم‌های مهم شامل نزاع و درگیری، سرقت، فساد اجتماعی، مواد مخدر و جرم‌های مال و بر ضد اشخاص که حدود 80 درصد کل آنها حوزة مورد نظر را شامل می‌شوند و به‌صورت تصادفی انتخاب و با تکمیل پرسش‌نامة محقق ساخته شدند و مورد تأیید کارشناسان و استادان دانشگاه قرار گرفتند و پایایی آنها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 62 .93 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در سطح توصیفی از فراوانی، درصد، میانگین، نمودار و در سطح استنباطی از آزمون‌های t ، تجزیه و تحلیل (آنالیز) و تغییر (واریانس) و همبستگی استفاده شده است که نتیجه‌ها نشان می‌دهند رضایتمندی مردم از پلیس بیش از حد متوسط بوده که مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر در رضایتمندی از نظر پاسخ‌دهندگان، آشنایی با نحوه و نوع مأموریت‌های پلیس 110، مدت زمان حضور مأمور و عملکرد مأمور 110 در ایجاد احساس امنیت بوده و آخرین مؤلفه‌ها نیز در تعیین رضایتمندی، شامل میزان جوابگویی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به نیازهای پلیسی شهروندان، نحوة رفتار وگفتار و رهنمایی پلیس در پیگیری پرونده‌ها بوده است.
    کلید واژگان
    رضایتمندی‌ـ عملکرد‌ـ پلیس 110‌ـ شهروندان

    شماره نشریه
    35
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

    شاپا
    3165-2008
    URI
    http://tehran.jrl.police.ir/article_19393.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/110046

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب