• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ
    • دوره 14, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ
    • دوره 14, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ضرورت وجود صنایع خلاق رسانه ای در سازمان های رسانه ای

    (ندگان)پدیدآور
    زارع شهرآبادی, علیرضابشیر, حسن
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    علمی ـ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیدهعملکرد سازمانهای رسانه‌ای از کیفیت‌ محتوایی‌ که‌ ایجاد می‌کنند تأثیر می‌پذیرد و عمل‌ ایجاد محتوا که‌ فعالیت‌ اساسی‌ در فرآیند تولید رسانه‌ای است‌، شدیدا نیازمند خلاقیت‌ است‌. به‌ دلیل‌ ماهیت‌ استاندارد ناپذیری کالاهای رسانه‌ای در درازمدت و تقاضای بالای مصرفکنندگان برای کالاهای جدید، خلاقیت‌ در سازمانهای رسانه‌ای منبع‌ حیاتی‌ استراتژیک‌ محسوب می‌گردد.این‌ پژوهش‌ مدعی‌ است‌ یکی‌ از کارآمدترین‌ راهبردها در میدان این‌ رقابت‌ رسانه‌ای، استفاده از خلاقیت‌ و نوآوری در حوزههای مختلف‌ سازمانی‌، مدیریتی‌، تولیدی و محتوایی‌ است‌. خلاقیت‌ و نوآوری منبعی‌ استراتژیک‌ برای سازمان های رسانه‌ای در شرایط‌ بحرانی‌ است‌.به عبارتی دیگر امروزه خلاقیت‌ و نوآوری و مدیریت‌ آن، یک‌ نیاز راهبردی برای سازمان های رسانه‌ای است‌. این‌ سازمان ها نیازمند نوعی‌ سازوکار ویژه هستند تا بتوانند خلاقیت‌ را خلاقانه‌ مدیریت‌ کنند.این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش شبکه مضامین به‌ روش‌ تحلیل‌ مضمون‌ در ٣ مضمون‌ فراگیر،16 مضمون‌ سازمان‌دهنده‌ و 127 مضمون‌ پایه‌ از میان‌12 مصاحبه‌ با خبرگان‌ و مطلعین کلیدی استخراج‌ شده است و براساس نظریه های صنایع خلاق رسانه ای، نوآوری در سازمان ها، مدیریت دانش،تولید محتوا،ارتباطات، توانمندی رسانه و اقتصاد خلاق و همچنین و مفاهیم خلاقیت و صنایع خلاق تجزیه تحلیل گردیده است.
    کلید واژگان
    صنایع خلاق رسانه ای
    رقابت
    سازمان رسانه ای
    خلاقیت
    تحلیل مضمون

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-08-22
    1403-06-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه ادیان و مذاهب
    عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق )u(

    شاپا
    2383-062X
    2383-0638
    URI
    https://dx.doi.org/10.30465/ismc.2024.46603.2781
    https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_9466.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1088091

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب