ضرورت وجود صنایع خلاق رسانه ای در سازمان های رسانه ای
(ندگان)پدیدآور
زارع شهرآبادی, علیرضابشیر, حسن
نوع مدرک
Textعلمی ـ پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدهعملکرد سازمانهای رسانهای از کیفیت محتوایی که ایجاد میکنند تأثیر میپذیرد و عمل ایجاد محتوا که فعالیت اساسی در فرآیند تولید رسانهای است، شدیدا نیازمند خلاقیت است. به دلیل ماهیت استاندارد ناپذیری کالاهای رسانهای در درازمدت و تقاضای بالای مصرفکنندگان برای کالاهای جدید، خلاقیت در سازمانهای رسانهای منبع حیاتی استراتژیک محسوب میگردد.این پژوهش مدعی است یکی از کارآمدترین راهبردها در میدان این رقابت رسانهای، استفاده از خلاقیت و نوآوری در حوزههای مختلف سازمانی، مدیریتی، تولیدی و محتوایی است. خلاقیت و نوآوری منبعی استراتژیک برای سازمان های رسانهای در شرایط بحرانی است.به عبارتی دیگر امروزه خلاقیت و نوآوری و مدیریت آن، یک نیاز راهبردی برای سازمان های رسانهای است. این سازمان ها نیازمند نوعی سازوکار ویژه هستند تا بتوانند خلاقیت را خلاقانه مدیریت کنند.این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش شبکه مضامین به روش تحلیل مضمون در ٣ مضمون فراگیر،16 مضمون سازماندهنده و 127 مضمون پایه از میان12 مصاحبه با خبرگان و مطلعین کلیدی استخراج شده است و براساس نظریه های صنایع خلاق رسانه ای، نوآوری در سازمان ها، مدیریت دانش،تولید محتوا،ارتباطات، توانمندی رسانه و اقتصاد خلاق و همچنین و مفاهیم خلاقیت و صنایع خلاق تجزیه تحلیل گردیده است.
کلید واژگان
صنایع خلاق رسانه ایرقابت
سازمان رسانه ای
خلاقیت
تحلیل مضمون
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2024-08-221403-06-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه ادیان و مذاهبعضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق )u(
شاپا
2383-062X2383-0638



