دوره 23, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
کاربست برنامة گفتوشنودی ویژة پرورش ادراک زیباشناختی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-03-20)پژوهش حاضر با هدف اجرا و سنجش میزان اثربخشی «برنامة آموزشی گفت و شنودی ویژة پرورش ادراک زیباشناختی دانشجو-معلمان»، به روش روایی هنرمحور انجام شد. ده تن از دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان که با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب ...
-
چشماندازهای محدود برای ارتقا و پیشرفت در شغل معلمی: واکاوی پدیدة فلات شغلی در معلمان ایرانی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-03-20)هدف از پژوهش حاضر شناسایی نشانهّها، مؤلفهها و ابعاد فلات شغلی در معلمان بهمنظور ارائة چارچوبی مفهومی و توسعة مبانی نظری است. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بر اساس رویکرد پدیدارشناسی است. ابزار گردآوری دادهها مصاحبههای ...
-
واکاوی باورهای مدیران مدرسهها در اجتماع یادگیری حرفهای معلمان (مرور نظاممند)
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-03-20)این پژوهش با هدف بررسی نقش مدیران مدرسهها در تشکیل اجتماع یادگیری حرفهای معلمان و واکاوی باورهای مدیران دراینباره انجام شده است. پژوهش با استفاده از «روش کیفی» به صورت مرور نظاممند، مطابق با گامهای ارائه شده توسط ...
-
کشاورزی اقلیم هوشمند و جایگاه آن در کتابهای درسی دانش فنی پایة دورة دوم متوسطة ایران: کاربست تحلیل محتوا
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-03-20)هدف از تحقیق حاضر تحلیل محتوای کتابهای دانش فنی پایة امور باغی، امور زراعی و امور دامی دورة دوم متوسطه از منظر کشاورزی اقلیم هوشمند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به شیوة توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. برای انجام ...
-
تجربههای زیستة معلمان از یادگیری حرفهای در محیط کار
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-03-20)هدف اصلی این پژوهش، فهم تجربههای زیستة دبیران دورة متوسطه از فعالیتهای یادگیری حرفهای در محیط کار است. بهمنظور دستیابی به این هدف، از روش پژوهش کیفی (پدیدارشناسی) استفاده شد. شرکتکنندگان این پژوهش را دبیران مدارسی ...
-
تضمین کیفیت یادگیری مجازی: استانداردسازی محتوای یادگیری بر اساس اصول آموزش
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-03-20)محتوا بعد اصلی در هر برنامة درسی است. در حوزة یادگیری الکترونیکی نیز به علت وجود ابزارها و فناوریهای متنوع تولید محتوا، هنوز چارچوب و دستورالعمل جامعی بر اساس علم آموزش وجود ندارد تا به کمک آن به تولید یا انتخاب محتوای ...



