• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 34, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 34, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل اثر بخشی تبلیغات بومی‌شده در شبکه‌های اجتماعی با رویکرد تحلیل متن

    (ندگان)پدیدآور
    دهقانی, زلیخاابراهیم زاده, رضاصادقی, مهردادهادی پیکانی, مهربان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    509.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه ظهور تبلیغات بومی دورنمای تبلیغات را تغییر داده است. تبلیغات بومی‌شده جدیدترین روند در محتوای ترکیبی است که ویژگی مشابه با بازرایابی محتوا، روزنامه‌نگاری بند و محتوای مهم با حمایت مالی شده و در عین حال وابسته به محیط دیجیتال رسانۀ میزبان است. این پژوهش با هدف طراحی مدل اثربخشی تبلیغات بومی‌شده در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است. جهت پاسخ به پرسش اصلی پژوهش از روش تحلیل مضمون استفاده شد. حوزۀ پژوهش کلیۀ مقاله‌های خارجی تبلیغات بومی‌شده است. در این پژوهش مضامین مرتبط با اثربخشی تبلیغات بومی‌شده از مقاله‌ها  استخراج و پس از خوشه‌بندی، تلفیق و حذف کدهای مشترک؛ 61 مضمون کلیدی، 18 مضمون یکپارچه‌کننده و چهار مضمون کلان به دست آمد. روایی تحقیق با استفاده از رویکرد تحلیل متن تأیید شد. روش هولستی جهت ارزیابی پایایی استفاده شد و میزان آن 85درصد محاسبه شد که از مقدار استاندارد 7/0 بالاتر بود. در نتایج از تحلیل مضامین کلیدی و یکپارچۀ تبلیغات بومی‌شده، چهار مضمون کلان به دست آمد که شامل شرایط علّی، شرایط واسطه‌ای، شرایط تعدیل‌گر و پیامدهای تبلیغ در تبلیغات بومی ‌شده است. نتایج حاصل در قالب شبکۀ مضامین، تحلیل و منجر به تدوین مدل نهایی پژوهش شد.
    کلید واژگان
    تبلیغات بومی شده
    شبکه اجتماعی
    اثربخشی تبلیغات
    محیط رسانه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-12-22
    1402-10-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت رسانه ای ، دانشکده حکمرانی اسلامی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد اصفهان (خوراسگان) ، اصفهان ، ایران
    استادیار گروه مدیریت ، دانشکده حکمرانی اسلامی ،دانشگاه آزاد اسلامی (نویسنده مسئول ) ،واحد اصفهان( خوراسگان) ،اصفهان ،ایران
    استادیار گروه مدیریت ، دانشکده حکمرانی اسلامی ،دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد اصفهان( خوراسگان) ،اصفهان ،ایران.
    استادیار گروه مدیریت ، دانشکده حکمرانی اسلامی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان( خوراسگان) ،اصفهان ،ایران.

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/bmsp.2022.337032.1716
    https://qjmn.farhang.gov.ir/article_156514.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1086006

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب