بخشبندی بازار گردشگری پزشکی ورودی ایران بر مبنای متغیرهای روانشناختی )مورد مطالعه: بیمارستانهای منتخب شهر تهران(
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, مهدیطیبی ابوالحسنی, سید امیرحسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، گردشگری پزشکی به یکی از انواع مهم گردشگری تبدیل شده که برای تحقق فعالیت مؤثر در آن، بررسی و تحقیق در این حوزه ضروری است. این تحقیق، در راستای شناساندن هرچه بیشتر بازار گردشگران پزشکی ورودی شهر تهران صورت پذیرفته است. با توجه به اینکه، یکی از ابزارهای مناسب برای شناسایی و مطالعه بازار، بخشبندی آن است؛ بنابراین، این پژوهش بر اساس بخشبندی با استفاده از خوشهبندی گردشگران بوده است. برای این منظور، تعداد 151 پرسشنامه توسط بیماران خارجی بیمارستانهای منتخب شهر تهران (بیمارستانهای محب، مهر، پارس، آسیا، لاله و پژوهشگاه رویان) تکمیل شد. نتایج پرسشنامهها، با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی شد. درنهایت، چهار خوشه متفاوت گردشگران پزشکی با نامهای: افراد تمامیتخواه، افراد کیفیت خواه، افراد با درمان ممنوع و افراد درمان طلب به دست آمد.
کلید واژگان
گردشگری پزشکیبخشبندی بازار
خوشهبندی بازار
انگیزه
تصویر مقصد
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایراندانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، مدیریت استراتژیک، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2322-32942476-597X




