مطالعه تعیین روابط علی انگیزهها و رضایت گردشگران رویداد ورزشی: نقش میانجی درگیری ذهنی
(ندگان)پدیدآور
مرادی, عرفانالهی, علیرضاصفاری, مرجاننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رویدادها جذابیت مقاصد و یکی از گزارههای کلیدی بازاریابی در ارتقاء اماکن به جهت جذب روزافزون گردشگران محسوب میشوند. ازاینرو هدف از پژوهش حاضر مطالعه تعیین روابط علی انگیزهها و رضایت گردشگران رویداد ورزشی با ملاحظه نقش میانجی درگیری ذهنی بود. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی بوده و به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری مورد نظر گردشگران غیرتهرانی حاضر در بازی برگشت، شهرآورد استقلال و پرسپولیس فصل 96- 1395 بودند. نمونه مکفی مبتنی بر نرم افزار PASS (382) نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی – طبقهای انتخاب و با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3 نیز مورد تحلیل قرار گرفتند. با استناد به یافتههای پژوهش مبنی بر اثرگذاری مستقیم، غیرمستقیم و معنیدار متغیرهای تحقیق، به مسؤولین برگزاری رویداد ورزشی پیشنهاد میشود که به منظور حفظ و جذب گردشگران در رویداد ورزشی توجهی ویژه بر جنبههای روانشناختی گردشگران داشته باشند؛ زیرا رضایتمندی آنان تا حد زیادی وابسته به این عوامل است.
کلید واژگان
جنبههای روانشناختیدرگیری
گردشگر رویداد ورزشی
نقش میانجی
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمیدانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2322-32942476-597X




