ویژگی ها و رفتار خرید گردشگران شهر بانه
(ندگان)پدیدآور
طهماسبی, اصغرروشنیان, سوراننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آگاهی از ویژگی ها و رفتار خریدگردشگران از اهمیت بالایی برای بازاریابی مقاصد گردشگری خرید برخوردار می باشد. این پژوهش شناسایی ویژگی های گردشگران شهر بانه و تاثیر آن بر رفتار خرید آنها را هدف قرار داده است. بدین منظور تعداد 384 گردشگر در دو دوره زمانی ایام تعطیلات عید و تابستان 1394 به روش نمونه گیری خوشه ای از مراکز خرید شهر انتخاب و داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید. نتایج تحقیق نشان دادند که مبدا گردشگران و وضعیت تاهل آنها بر هزینه و مدت زمان خرید و فراوانی سفر گردشگران تاثیر گذار بوده و میزان تحصیلات تنها با روش پرداخت رابطه معنی داری داشته است. در بین عوامل فردی نیز سن گردشگران بر هزینه خرید، مدت اقامت، نوع اقامتگاه، روش پرداخت و مدت زمان خریدشان تاثیر گذار بوده و انگیزه خرید و منابع اطلاعاتی گردشگران رابطه معناداری با متغیر های رفتار خرید نداشته است.
کلید واژگان
ویژگی های گردشگرانرفتار خرید گردشگران
شهر بانه
گردشگری خرید
مدل Black box
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه برنامه ریزی گردشگری دانشگاه خوارزمیکارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری
شاپا
2322-32942476-597X




