تأثیر رضایت و اعتماد بر وفاداری الکترونیک و خرید آنلاین محصولات گردشگری
(ندگان)پدیدآور
ترکستانی, محمدصالحمفاخری, فهمیهحقیقت, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه با وجود فواید حاصل از توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، لزوم شناخت کاملتر از مفهوم وفاداری الکترونیکی و عوامل تأثیرگذار بر آن را مورد تأکید قرار میگیرد. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر وفاداری و اعتماد در تجارت الکترونیک بر خرید آنلاین محصولات گردشگری میپردازد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان وبسایت یکی از دفاتر معتبر خدمات مسافرتی میباشد که به صورت اینترنتی از خدمات این شرکت استفاده کردند. به منظور توزیع پرسشنامه از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. به منظور تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردید که حجم نمونه برابر یا 82 نفر میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با انجام شده و روش آماری مورد استفاده مدلسازی Smart PLS استفاده از نرمافزاری آماری معادلات ساختاری است. نتایج نشان میدهد که قابلیت وبسایت و امنیت درک شده بر اعتماد و رضایت تأثیر دارد، همچنین هزینه بر رضایت تأثیر دارد اما هزینه بر اعتماد اثری نداشت و این فرضیه رد شد، همچنین نتایج، تأثیر اعتماد و رضایت بر وفاداری را تأیید نمود.
کلید واژگان
قابلیت وبسایتامنیت ادراکشده
اعتماد
رضایت
وفاداری
محصولات گردشگری
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2016-10-221395-08-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطباییکارشناس ارشد،مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، ،دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس ارشد،مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، ،دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2322-32942476-597X




