نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی خوشخو, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorایوبی یزدی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:20:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:20:53Z
dc.date.available1399-07-08T21:20:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:20:53Z
dc.date.issued2010-11-22en_US
dc.date.issued1389-09-01fa_IR
dc.date.submitted2010-09-23en_US
dc.date.submitted1389-07-01fa_IR
dc.identifier.citationایمانی خوشخو, محمد حسین, ایوبی یزدی, حمید. (1389). عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شهر یزد. مطالعات مدیریت گردشگری, 5(13), 113-138.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3294
dc.identifier.issn2476-597X
dc.identifier.urihttp://tms.atu.ac.ir/article_5066.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108321
dc.description.abstractارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارتست از مجموع دارایی های برند در رابطه با نام و سمبل مقصد گردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد. هر ساله این ارزش توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بین المللی اندازه گیری می شود. در بسیاری از موارد ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتر است. با توجه به تفاوت های فرهنگی، اجتماعی و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، این نوشتار بر اساس ارزیابی گردشگران داخلی از ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهر یزد با استفاده از مدل کونکنیک تدوین شده است. جامعه آماری، شامل گردشگران بالقوه ای است که در دوره زمانی 15 فروردین تا 15 اردیبهشت سال 1389 در ورودی های شهر تهران در دسترس بودند. برای تجزیه و تحلیل نتایج از روش های آماری تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. تحقیق در پی شناسایی عوامل اصلی تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از دید گردشگران و تعیین و میزان اهمیت هر کدام از این عوامل در ارزیابی گردشگران از ارزش ویژه برند مقصد گردشگری است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده است که علاوه بر تصویر برند که در مطالعات 30 سال اخیر به عنوان مهم ترین عامل ارزیابی گردشگران از برند مقصد گردشگری تلقی شده است، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی به برند مقصد گردشگری نیز به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند شهر یزد تاثیر دارند و از نظر اهمیت، وفاداری به برند مهمترین عامل تاثیر گذار شناخته شده است.fa_IR
dc.format.extent275
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofTourism Management Studiesen_US
dc.subjectارزش ویژه برند مقصد گردشگریfa_IR
dc.subjectآگاهی از برندfa_IR
dc.subjectوفاداری به برندfa_IR
dc.subjectتصویر ذهنی برندfa_IR
dc.subjectکیفیت ادراک شدهfa_IR
dc.subjectشهر یزدfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شهر یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue13
dc.citation.spage113
dc.citation.epage138


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد