بررسی اثرات ارزشهای سنتی و ارزشهای اسلامی بر رضایت و وفاداری گردشگران خارجی شهر قم
(ندگان)پدیدآور
کریمی علیوچه, محمد رضااحمدی, محمد مهدینظری, مهسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گردشگری مذهبی، از گذشتههای دور تا کنون به عنوان یکی از پر رونقترین اشکال گردشگری در جهان به شمار میآید. گردشگری اسلامی در اصل، تعبیر گردشگری جدیدی از زیارت است که گردشگری مذهبی و تفریحی را با یکدیگر ادغام میکند. برای دستیابی به راهکارهای توسعه گردشگری، بررسی دو عامل رضایت و وفاداری گردشگران در هر مقصد گردشگری دارای اهمیت است. رضایت گردشگر از آن جهت که در نتیجه آن گردشگران بیشتری وارد کشور میشوند و درآمد خارجی بیشتری برای کشور حاصل میگردد، برای صنعت گردشگری ضروری است. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر ارزشهای سنتی و ارزشهای اسلامی بر رضایت و وفاداری گردشگران مسلمان است. در این پژوهش تعداد 387 نفر از گردشگران مسلمان به روش در دسترس انتخاب شدند. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی، به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری و نرمافزار Amos22 استفاده گردید. یافتهها حاکی از تاثیر ارزش کیفیت، ارزش اجتماعی، ویژگیهای فیزیکی اسلامی و ویژگیهای غیر فیزیکی اسلامی بر رضایت گردشگران و تاثیر رضایت بر وفاداری گردشگران مسلمان میباشد. در بخش پایانی نیز پیشنهادهای کاربردی، محدودیتها و پیشنهاد به پژوهشگران آتی ارائه شده است.
کلید واژگان
رضایتوفاداری
ارزشهای سنتی
ارزشهای اسلامی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائیکارشناس ارشد lمدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2322-32942476-597X




