عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در هتلهای شهر شیراز
(ندگان)پدیدآور
نادری بنی, محموددلشاد, علیمحمدی, فاطمهادیب زاده, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دهههای اخیر، فناوری های اطلاعاتی تقریبا با تمام جنبههای زندگی ما به ویژه زندگی کاری و حرفهای گره خورده است. کاربرد فناوری های اطلاعاتی در حوزههای مختلف و رشد سریع استفاده از رایانه در سازمانها، اهمیت ویژه ای به بررسی عوامل مؤثر بر عدم پذیرش فناوری های اطلاعاتی در سازمانها، بخشیده است. بهرغم تمام مزیتهای ذاتی فناوری های اطلاعاتی، هنوز بکارگیر ی و پذیر ش آن با مقاومت کارکنان همراه است. بنابراین، هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر رفتار پذیرش فناوری- های اطلاعاتی در میان کارکنان هتل است. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری آن، کارکنان هتلهای شه ر شیرا ز بوده است. برای تجزی ه و تحلیل دادههای جمعآوری شده ، ا ز نر م افزاراستفاده شدهاست. نتایج بهدست آمده، نشان می دهد که عواملی چون Smart PLS و 2 SPSS20 نگرش، باورهای رایج نسبت به فناوری های اطلاعات و هنجارهای ذهنی، بر پذیرش و بهکارگیری فناوری اطلاعات تأثیر مثبت و معنیداری دارند
کلید واژگان
فناوری اطلاعاتهتل
هنجارهای ذهنی
باورهای ادراک شده
نگرش
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استاد یار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه یزدمربی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه یزد
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد
شاپا
2322-32942476-597X




