سازگاری با تجارت الکترونیکی در صنعت هتل داری ایران
(ندگان)پدیدآور
صلواتی, شهرامخانی, ناصرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه وب سایت ابزاری قوی برای بازاریابی و تجارت الکترونیکی بهشمار میآید. نقش وبسایت در گسترش فعالیتهای گردشگری و جذب گردشگر بسیار زیاد است . بهطوری که این صنعتبیشترین استفاده را از این ابزار مینماید. در این راستا، بهرهمندی از وبسایتی با ویژگیهای مناسبمیتواند نقش کلیدی در جذب گردشگر به صنعت گردشگری به صورت عام و صنعت هتل داریبهطور ویژه ایفا بنماید. در این راستا، مطالعهی حاضر به بررسی میزان سازگاری هتلهای ایران باتجارت الکترونیکی میپردازد. برای تحقق این هدف با استفاده از روش تحلیل محتوا 84 ویژگی وبسایتهای 75 هتل با رتبههای متفاوت )یک تا پنج ستاره( مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافتهها بیانکنندهآنند که هتلهای ایران در مراحل نخستین پذیرش اینترنت برای کسب و کار خود هستند. فعالیتهایمرتبط با تجارت الکترونیک در میان هتلهای ایرانی بسیار اندک است و رزرو برخط بهطور موثر درآنها ارائه نمیشود.
کلید واژگان
گردشگری الکترونیکیوب سایت
ارزشیابی
صنعت هتل داری
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد تنکابن؛عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
شاپا
2322-32942476-597X




