مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس عنوان

  • Culture As The Bedrock of Tourism's Multidiscipanary Landscape of Knowledge 

    جعفری, جعفر (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)

  • The Economic of Tourism and Travel Accommodation 

    علی عظیمی, ناصر (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)

  • استفاده از تحلیل ضریب تکاثری برای تنظیم برنامه توسعه و مدیریت جهانگردی 

    ضرغام, حمید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)
    تحلیل گران اقتصاد جهانگردی، اثر ناشی از تغییر هزینه کرد جهانگردان بر اقتصاد ملی را با بهره گیری از محاسبه تعداد دفعاتی که این مبلغ بین بنگاه های مختلف تجاری دوباره هزینه می شود تا به تدریج از چرخه اقتصادی خارج گردد اندازه ...

  • تخمین تابع تقاضای جهانگرد ورودی به ایران 

    رسولی, اسماعیل (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)
    در این تحقیق تقاضای جهانگرد ورودی به ایران برای دوازده کشوری که بیشترین جهانگرد را به ایران فرستاده اند و از شرکای تجاری مهم ایران بوده اند با استفاده از روش پانل دیتا برای دوره 1999-1969 تخمین زده شده متغیرهای مستقل عبارتند ...

  • فرهنگ و گردشگری 

    کروبی, مهدی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)
    جهانگردی اگر چه یک صنعت است ولی بیشترین تبادلات فرهنگی در آن انجام می گیرد و شاید یکی از اهداف توسعه آن در میان بعضی از کشورها ضمن رشد و توسعه اقتصادی به رخ کشیدن فرهنگشان به دیگر جوامع باشد به خصوص در کشورهایی که جزو ده ...

  • نگرشی سه جانبه در زمینه تامین برنامه آموزشی مدیریت جهانگردی 

    کزازی, ابوالفضل؛ مرعشی, سیدعلی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)
    در این مقاله توسعه آموزش جهانگردی و همچنین نیازهای فعالان صنعت جهانگردی در قالب صنعت و فرهنگ مورد بررسی قرار می گیرد. به منظور تامین نیازهای روزافزون کارگذاران این صنعت، لازمست که آموزش در صنعت جهانگردی، در بطن خود به صورت ...

  • کاربرد مفاهیم چرخه عمر گردشگری و ظرفیت تحمل پذیری در توسعه گردشگری 

    اردکانی, سعید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2003-11-22)
    در جهان معاصر جهانگردی به عنوان عاملی جهت بهبود کیفیت زندگی جوامع در حال توسعه تلقی می شود. رشد و توسعه جهانگردی همواره با تغییراتی شگرف در اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و روش زندگی انسانها همراه است و موجد تحولاتی بنیادی ...