• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بازاریابی گردشگری: بررسی مقایسه‌ای تجربه گردشگری به‌ یاد ماندنی بین تیپ‌های شخصیتی متفاوت بر اساس مدل مایرز-بریگز

    (ندگان)پدیدآور
    شیرخدایی, میثمغفاری, مجیدیوسفی, فاطمهیوسفی, فائزه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    382.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عامل شخصیت به‌عنوان یکی ازعوامل مهم پیش‌بینی کننده‌ی رفتارهای انسانی در زمینه گردشگری و سفر، کمتر توسط پژوهشگران مورد بررسی قرار گرفته است. هدف مطالعه حاضر، بررسی مقایسه‌ای تجربه گردشگری به‌ یاد ماندنی بین تیپ‌های شخصیتی متفاوت بر اساس مدل مایرز-بریگز بود. جامعه آماری پژوهش، گردشگرانی بودند که در شهریور 97 برای بازدید از اماکن تفریحی به شهر بابلسر آمدند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده ‌شد. به منظور گردآوری اطلاعات از شاخص تیپ شخصیتی مایرز-بریگز (MBTI) و پرسشنامه تجربه گردشگری به یاد ماندنی (MTE) استفاده گردید. با توجه به توزیع تیپ‌ها در افراد نمونه، پنج تیپ از 16 تیپ شخصیتی مورد کنکاش قرار گرفتند. داده‌ها از طریق تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم‌افزارSPSS 23 بررسی شد. یافته‌ها نشان داد که میانگین تجربه گردشگری به یادماندنی بین گروه‌های متشکل از تیپ‌های شخصیتی گوناگون، تفاوت معنی‌دار دارد (05/0 > p). بر این اساس، ویژگی‌های شخصیتی افراد در کنار سایر عوامل می‌تواند تأثیر مهمی در درک تجارب گردشگری داشته باشد.
    کلید واژگان
    تجربه گردشگری به یادماندنی
    ویژگی‌های شخصیتی
    مایرز-بریگز

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گروه مدیریت بازرگانی
    گروه روانشناسی دانشگاه مازندران
    دانشکده علوم اقتصادی و اداری
    دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2020.16975.3115
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_2727.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108106

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب